Förgasare rs36

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Lite knasar funderingar
1.
Är det ett stort projekt att bygga om en rs36-brygga som suttit på en annan hojmodell?

2.
Vad är ett rimligt pris på en rs36-brygga med filter till min gsxr1100 -92?

3.
Ska byta till rs-brygga främst för att jag behöver den plats luftburken tar och har hört att mina cv36or inte gillar separata filter, kanske finns någon annan modell med separata filter som inte kostar som en rad keihin?

4.
Någon som har lämplig förgasarbrygga över?

Vad har du för konfig om du funderar på att byta till RS40?

Det vet jag tyvärr inte! Visste inte att den var "trimmad" när jag köpte den och säljaren visste nog inget heller, annars så borde han stoltserat med att "det går som satan den här". Jag köpte min brygga innan jag bänkade maskinen i tron att den var orginal. Gissa om alla blev förvånade när CV40:orna gav 139 på bakhjulet! På med RS 36:orna och bänka igen, 142 Hk..... Lite besviken över att RS:arna "bottnar" men kul att det finns pulver i snurran!!! Minst borrad iaf men hur mycket? 1216? Portad? Troligtvis inte trodde Ronny när han tittade in i insuget vid förgasar bytet. Å Yoshiblås 4-1 med powercans, förståss.

Det vet jag tyvärr inte! Visste inte att den var "trimmad" när jag köpte den och säljaren visste nog inget heller, annars så borde han stoltserat med att "det går som satan den här". Jag köpte min brygga innan jag bänkade maskinen i tron att den var orginal. Gissa om alla blev förvånade när CV40:orna gav 139 på bakhjulet! På med RS 36:orna och bänka igen, 142 Hk..... Lite besviken över att RS:arna "bottnar" men kul att det finns pulver i snurran!!! Minst borrad iaf men hur mycket? 1216? Portad? Troligtvis inte trodde Ronny när han tittade in i insuget vid förgasar bytet. Å Yoshiblås 4-1 med powercans, förståss.

Kolla med A.Brink men jag har svårt att tro att motorn har någon nytta av RS40 med orginaltopp, du lär behöva minst en ordentlig portning och ev större ventiler innan du tjänar något på dem. RS38 tror jag är lite mer lagom om du inte åker med racetopp och massor av CC.

Du har PM

När effektkurvan planar och bibehåller effekten till varvstoppen utan någon direkt effekt-puckel kan man misstänka för små förgasare - men RS35 supportar upp till minst 155 bakhjulshästar så du behöver hittta 13 hästar någon annanstans i motorn innan det är värt att uppgradera förgasarna.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt