Hissa in 929 -00

• Thread starter Thread starter axelsson_vpg
  • Start date Start date

axelsson_vpg

Guest
Tjenare,
Jag har fixat en ny nyckel till 929an pga den andra är krokig och jävlig, nu måste jag "hissa" in den pga dom har ju h.i.s.s. system. Snubben som skulle göra det på honda verkstaden är på semester och ingen annan vet hur man gör.

Men jag har hört talas om att det är riktigt enkelt att fixa det... Är det någon som vet hur man gör lr vet var det står hur man gör? :va

/axelsson

.. typ att man ska stoppa in nya nyckel i tändlåset slå på tändnignen 5 sec, stänga av, slå på 10 sec stänga av osv??

är det ingen som vet?..

Tacksam för svar

kan ju flytta över sändaren från gamla nyckeln till nya ( har jag läst )..

Men det innefattar ju en del skrärande och klippande i plasten på gamla nyckeln och det är lätt att det går fel om man skulle klippa sönder sändaren...( alltså chippet sickan )

Man måste ha en liten dosa som man kopplar in i hojen som bara dom på verkstaden har.

EDIT: Sen är det "nyckel"lampan på instrumentpanelen som ska blinka visst många gånger.

.. typ att man ska stoppa in nya nyckel i tändlåset slå på tändnignen 5 sec, stänga av, slå på 10 sec stänga av osv??

är det ingen som vet?..

Tacksam för svar

det tvivlar jag på..

Nyckeln e ju programerad med en specifik kod och som också sitter i ecu´n på hojen.

När rätt nyckelkod matchas mot ecu´n kan hojen startas..

Men det går inte att programera en ny nyckel via nått finlir i tändningslåset..

det tvivlar jag på..

Nyckeln e ju programerad med en specifik kod och som också sitter i ecu´n på hojen.

När rätt nyckelkod matchas mot ecu´n kan hojen startas..

Men det går inte att programera en ny nyckel via nått finlir i tändningslåset..

Alla nycklar har olika koder och en cdibox kan lagra upp till 6 separata nycklar/nyckelkoder.. men man behöver som sagt en dosa som man kopplar in.

Om du inte har en master nyckel är det nog bara verkstaden som kan göra jobbet dessvärre:-(
Och vore jag som du skulle jag bortse från klippa klistra inlägget ovan:-)

.. jag var på hos en honda återförsäljare idag och försäljaren sa att han hade hissat in en nyckel till en 929a en gång i tiden, han mins inte hur. Men han menade att det är snabbt och enkelt utan att koppla in en data lr lyfta tanken för att komma åt. han letade ett tag efter den stora honda serviceboken men hittade inte boken. han bad mig leta lite på nätet.

Det ska alltså gå på egen hand med hjälp av endast nyckeln och cykeln!

Jag gjorde en kopia, hade ingen aning då om nyckel och hiss..var bara att sätta i nyckel och vrida om, fungerar.

Jag fick min nya nyckel inkodad för någon vecka sen.
Först lyfte vi på tanken å kopplade isär någon form av kabelklämma å sen kopplade han in en kabel som sedan kopplades till batteriet. Sedan vred han på tändningen med min gamla nyckel och lät den stå på några 10-tal sekunder. Sedan vred han på tändningen med den nya nyckel å lät den stå lika länge. Så var det klart. Tog ca 30min varav 25 för han å bläddra i en bok för å se hur man skulle göra.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard