Vilken utrustning använder DU?

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Efter att ha startat en tråd om vilka verktyg ni använder när ni skruvar tänkte jag starta en tråd till, fast denna gången vill jag veta vad ni har för utrustning när ni tvättar era hojar, jag tycker det är förjävligt med plats och jag får nästan skruva isär halva hojen för att komma åt, och då har jag en husaberg..... :) det finns garanterat massor av egna lösningar med diverse egentillverkade tandborstar osv, Dela med er av er erfarenhet och visdom!

tvättmedel svamp hink morsans nyinköpta diskborste:D och högtryckstvätt:yoparty

Bifogat

• 220072_b.jpg
    220072_b.jpg
    4.8 KB · Visningar: 306
Jag använder, avfettning, borste, svamp, schampo, och lite starkare grejjer jag tar från jobbet om de skulle va nått som sitter :P

tvättmedel svamp hink morsans nyinköpta diskborste:D och högtryckstvätt:yoparty

Högtryck e bra.. (om man inte sprutar på fel ställen)

Jag brukar ta med en hink, svamp, schampoo, diskborste, avfettning, sämskinnsduk och Vax+trassel till en gds hall..

Brukar bli ganska bra resultat :)

avfettning har man för att lösa smutsen, schampo har man för att tvätta bort avfettningen så inte den ligger kvar å förstör lacken :)

avfettning -> högtryck -> svamp å schampo å mkt vatten -> spola av med MKT vatten igen.

det är dom tips jag fått både från bilsport tidningen och diverse rekondare iaf.
nån påpekade att man inte ska köra med lite vatten med svampen för får man ett litet grus/sandkorn emellan så kan man åstadkomma fina saker i lacken :D

Avfettning av modell åka med på speciellt utsatta ställen och en vanlig diskborste, hink-svamp-yes diskmedel.
Använder vanlig trädgårdslang till hojen.(högtryck kan ju skada kylare och vatten tränger in i hjullager, huvva :huvet )
Sämskskinnar hela hojen, vaxar med sonax flytande hårdvax.
Smörjer kedjan efter varje tvätt, duttar lite 5-56 på framgaffel och bakdämparen.
Sen står man som ett fån och tycker att man vart duktig som fan.:D
Hittar alltid nån fläck där man slarvat :yoparty

Trädgårdslang..

Får höra ibland att de syns att jag kört i regn... neeeh den e nytvättad säger jag då..

Hojar kör man, inte skrubbar sönder med tvättsvampar o tandborstar :gnissla

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard