bromsar

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Jag tror inte att jag har originalbromsar på min hoj utan det är några särskilda racebromsar.

När man ska byta bromsklossar - är det viktigt att klossarna ska vara av samma märke som oken eller kan man ta vilka klossar som helst?:confused:

Har problem med att lägga upp bilder, men kan mejla bilder på bromsarna för den som har lust att hjälpa till lite.

Thnx

Nej, du behöver inte använda samma som oken! Men originalklossar är ofta att föredra! Det finns även bra gatanpassade tillbehörsklossar men att hitta lika bra är oftast inte lätt! Varför tror du att det är racebelägg?

Nej, du behöver inte använda samma som oken! Men originalklossar är ofta att föredra! Det finns även bra gatanpassade tillbehörsklossar men att hitta lika bra är oftast inte lätt! Varför tror du att det är racebelägg?

Tja, det är en chansning. Den har gått i Pro Superbike.

Jaha, vilka racebelägg då då? :huvet

Är det mycket kvar på dom? Kolla om dina belägg är glasade! Slipa dom isåfall, Lägg ett ganska grovt slippapper på en plan yta, och kör klossen fram och tillbaka,tills den glasade ytan är borta, då tar dom bättre iallafall! Ett par original tar bättre när dom är kalla!

Är det mycket kvar på dom? Kolla om dina belägg är glasade! Slipa dom isåfall, Lägg ett ganska grovt slippapper på en plan yta, och kör klossen fram och tillbaka,tills den glasade ytan är borta, då tar dom bättre iallafall! Ett par original tar bättre när dom är kalla!

Där fram är det inte så mkt kvar men bak är väl okej.

Om de är glasade? Det har jag inte en aning om men jag kan inte tänka mig att de är glasade. Hur funkar det egentligen? Glas mot bromsskivan? Är det bara glas på splitter nya belägg eller?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt