TL-tråden - v2 !

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge = Husqvarna V1000 Gran Turismo, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker , FC250 -16, KTM 250 tvåtakt -11 bygge = KX500 lookalike, Husaberg FE450-09, Honda CRF450-05, CAKE Makka, KTM 250sxf-16
Och jag har ett termostathus och ett t-stycke till kylar modden på -97:a. Behövdes aldrig.. Bara höra av sej om det är någon som behöver.

Fråga: Varför behövdes den inte? Din hoj fick upp rätt temperatur i alla fall eller?
Kan du skicka bild och pris som PM?
 

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge = Husqvarna V1000 Gran Turismo, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker , FC250 -16, KTM 250 tvåtakt -11 bygge = KX500 lookalike, Husaberg FE450-09, Honda CRF450-05, CAKE Makka, KTM 250sxf-16
TL1000s blev en Husqvarna V1000 Gran Turismo

Hej TL-gänget!

Har precis presenterat mitt TL1000s bygge på MCdagarna. Det blev seger i Sport/Streetfighter/Motard klassen men också 2:a i guldbågen som är priset oavsett klass, chopper, custom etc inkluderat!
Roland Sands gillade bygget också vilket jag är jättenöjd med. :tuttar :banana
Hoppas man får vara med även om den numera är en hyllning till Husqvarnas glansdagar 1935....
 

Bifogat

  • tl-traden.JPG
    tl-traden.JPG
    85.1 KB · Visningar: 236

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3087766 Hej TL-gänget!

Har precis presenterat mitt TL1000s bygge på MCdagarna. Det blev seger i Sport/Streetfighter/Motard klassen men också 2:a i guldbågen som är priset oavsett klass, chopper, custom etc inkluderat!
Roland Sands gillade bygget också vilket jag är jättenöjd med. :tuttar :banana
Hoppas man får vara med även om den numera är en hyllning till Husqvarnas glansdagar 1935....
Läcker!! :yoparty

VILL HA FLER BILDER!!

Hur fan är du funtad egentligen som lyckas kläcka fram den skapelsen? :hihi

Men fräckt som f!

Grattis!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hej TL-gänget!

Har precis presenterat mitt TL1000s bygge på MCdagarna. Det blev seger i Sport/Streetfighter/Motard klassen men också 2:a i guldbågen som är priset oavsett klass, chopper, custom etc inkluderat!
Roland Sands gillade bygget också vilket jag är jättenöjd med. :tuttar :banana
Hoppas man får vara med även om den numera är en hyllning till Husqvarnas glansdagar 1935....

Riktigt häftigt. Lite futuristisk MV Augusta över den...

Berätta lite om den! Hur mycket är TL1000, Husqvarna etc. Fler bilder absolut! Någon hemsida där vi kan kolla mera?
 
Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge = Husqvarna V1000 Gran Turismo, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker , FC250 -16, KTM 250 tvåtakt -11 bygge = KX500 lookalike, Husaberg FE450-09, Honda CRF450-05, CAKE Makka, KTM 250sxf-16
Läcker!! :yoparty

VILL HA FLER BILDER!!

Hur fan är du funtad egentligen som lyckas kläcka fram den skapelsen? :hihi

Men fräckt som f!

Grattis!

Tack så mycket! :D
Många långa tråkiga möten på jobbet så har man tid att skissa och
tänka på hojbyggande istället!
Har hjälpt Presstop till bra vinstresultat efter alla hundratals
hojtidningar jag köpt hos dem...

Riktigt häftigt. Lite futuristisk MV Augusta över den...

Berätta lite om den! Hur mycket är TL1000, Husqvarna etc. Fler bilder absolut! Någon hemsida där vi kan kolla mera?

Tack för komplimangerna! :D :D
Rent mekaniskt en TL1000s fortfarande.
Har byggt tank, avgassystem, sadel, lysen, alla kåpor etc själv. Bytt till Öhlins bak.
Inget är Husqvarna förutom dekalerna och färgsättning men gjort som en möjlig concepthoj för framtida Husqvarna!
De borde göra en stor sporthoj igen tycker jag! Vi får väl se vad BMW kan göra nu när de har köpt Husqvarna av Cagiva.

Se om jag kan ladda upp en bild till. Ett antal tidningar kommer att skriva om den ser det ut som. Både svenska och utländska.
Återkommer när reportagen är gjorda och spikade i vilka nummer de kommer.
 
Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge = Husqvarna V1000 Gran Turismo, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker , FC250 -16, KTM 250 tvåtakt -11 bygge = KX500 lookalike, Husaberg FE450-09, Honda CRF450-05, CAKE Makka, KTM 250sxf-16
TL1000s blev en Husqvarna V1000 Gran Turismo part2

Bild 2, lite bakifrån. :yoparty
 

Bifogat

  • tl-traden2.JPG
    tl-traden2.JPG
    104.2 KB · Visningar: 174

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3082681 Någon som vet var man kan få tag på någon form av ritning på en TLS eller TLR?

Jag menar inte en sprängskiss utan mer en vit och svart ritning på hojen hur den ser ut med kåpor och allt. Utan massa techspec?
Gillade du inte dom som Robban hade i garaget??
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Tycker även att ventilerna klapprar lite väl mycket, de ska ju klappra lite, men jag tycker att mina klapprar rätt bra... har gått 3400 mil, å ingen servicebok, så frågan e om jag borde få de justerade? E ju ingen fara så sett, men det är j-igt störande att lyssna på när man kör i lägre hastigheter... Ingen som bor i Gbg så man kan "referenslyssna"?

- klipp-

Kanontråd för TL-blåbär! :tummenupp

Lite på skoj brukar vi ju säga TL = Ticks Loudly.
Och inte för inte faktiskt. TL klapprar väldigt mycket. Och vanligen när ventilerna blir för tighta så låter den MINDRE. En TL som inte klapprar ligger risigare till än en som klapparar ljudligt.
Sedan finns ju alltid annat slammer som kanske inte ska vara där, men det låter som om du beskriver det vanliga ventil klappret.

Är dessutom scissor-gear borttagna så pratar vi seriöst slammer :hihi
Jag hör mina ventiler slammra när jag cruisar med tillern i över 100km/h. Och då har jag ändå ett rätt ljudligt M4 helrykrör... (mina scissor gear ligger i en låda i garaget...)
Men det dränks så fort man gaaasar på litta. :)
Jag kollade mina ventiler för mindre än 100 milsedan så de ska vara inom tolleranserna. Kommer inte ihåg exakta värdena. Men såg "hyfsat" ut enligt Dr. Robban.

En ventilkoll är aldrig fel om historian på hojen är okänd, men jag tror inte du ska ligga sömnlös för slammret.

:hej
 
Last edited:

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Tjenare allihopa!!
Fick tillbaka min Tl i fredag efter att jag hade lämnat in den för synkning, det gick väldigt illa innan jag lämnade in den, Men mek killen sa att det berodde på att tändstiften var kassa fast jag bytte dom för en månad sedan, Han sa till mig att ge fan i choken så blir det bättre han föklarade att den har bågen äter tändstift om man chokar den fullt. Låter konstigt tyckte jag efter som det ändå finns choke på den då skall den väl användas. undrar om det är mer än jag som har detta problem har även hört att det finns bättre dyrare tändstift till TL..och om det behövs

Mvh
Örjan
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3089569 Tjenare allihopa!!
Fick tillbaka min Tl i fredag efter att jag hade lämnat in den för synkning, det gick väldigt illa innan jag lämnade in den, Men mek killen sa att det berodde på att tändstiften var kassa fast jag bytte dom för en månad sedan, Han sa till mig att ge fan i choken så blir det bättre han föklarade att den har bågen äter tändstift om man chokar den fullt. Låter konstigt tyckte jag efter som det ändå finns choke på den då skall den väl användas. undrar om det är mer än jag som har detta problem har även hört att det finns bättre dyrare tändstift till TL..och om det behövs

Mvh
Örjan
Bosch UR3CC, 35kr styck....

Funkar väldigt bra för mig.

Jag "chokar" dock aldrig.

Det är ingen choke, utan en kallstart..
 

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Bosch UR3CC, 35kr styck....

Funkar väldigt bra för mig.

Jag "chokar" dock aldrig.

Det är ingen choke, utan en kallstart..


Sorry kallstart gamla sitter fortfarande i
Men är det så att dom e känliga på kallstart och att det förstör tändstiften??
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3089618 Sorry kallstart gamla sitter fortfarande i
Men är det så att dom e känliga på kallstart och att det förstör tändstiften??
Min var tjurig på att om jag inte körde den riktigt varm så ville den inte starta sen, men det försvann helt när jag bytte stift.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top