Hej alla duktiga mekaniker
, lyckades lägga cykeln i en norsk kurva. Som ni flesta vet så finns inte så mkt mer än berg och dalar i Norge så givetvis kysstes hojen av en bergvägg!
Det alvarligaste är att yttre H motorkåpa vid Vevaxeln(namn?) är smulor och att det även är käkat några mm i motorblockets kant där packningen tätar! Byta blocket i motorn är ingen billig ide. Är det lyckat att svetsa på plats och slipa ner till en plan kant? Förslag på åtgärd?
Delar som behövs till körduglighet:
Motorkåpor H
Startmotor drev
Gaffelben H,V
Styre V
Fälgar H,V
Bromsskivor Hf,Vf
Det alvarligaste är att yttre H motorkåpa vid Vevaxeln(namn?) är smulor och att det även är käkat några mm i motorblockets kant där packningen tätar! Byta blocket i motorn är ingen billig ide. Är det lyckat att svetsa på plats och slipa ner till en plan kant? Förslag på åtgärd?
Delar som behövs till körduglighet:
Motorkåpor H
Startmotor drev
Gaffelben H,V
Styre V
Fälgar H,V
Bromsskivor Hf,Vf
Bifogat
Last edited:
kontakta försäkringsbolaget och anmäla skada kanske
av alla sköna komentarer och inlägg.
. Behöll lugnet så pass att jag släppte hojen och kröp ihop som en sköldpadda, därefter in i bergväggen, ensam!
Dum som jag var reste jag mig upp av adrenalin ruschen och föll sedan ihop vid dikeskanten därefter åkte jag ambulans med dropp och slangar överallt. Inte ett enda brutet ben visade röntgen, endast blåmärken, förstörda muskler i vänster höft och knä samt ett skadat liggamet i knäet.
... Om någon vet vart man kan sälja en reservdels hoj och för hur mkt pengar, kom gärna med tips.