Dumt teckna försäkring på hösten?

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Ryktena på stan stämmer. Kurre ska köpa sig en RSV 1000R.

Förlåt mig om jag påminner er, men säsongen är snart slut. Först tänkte jag teckna en korttisdsförsäkring och ha den ofärsäkrad här på landet till nästa vår.

Hittade inga.

Nu har jag en offert på halv- helårsförsäkring med delårsbetralning på 13.000.

Jag behöver hjälp med tänket lite här... När den ställs av antar jag att garageförsäkringen som då sätter in hamnar runt 100/mån.

Är detta oekonomiskt?

Länsförskringar...

tecknade helårsförsäkring på min R1a .. 1400:-/månad helförsäkrad , men kör en fuling till hösten, skriver den på tjejen .. ställer av o tecknar en garage .. den ska iofs säljas till våren .. men hade nog gjort så ändå .. känner inte för att pröjsa 1400:- i december för något jag inte har nytta av ...

hoppas det löser sig :tummenupp

tecknade helårsförsäkring på min R1a .. 1400:-/månad helförsäkrad , men kör en fuling till hösten, skriver den på tjejen .. ställer av o tecknar en garage .. den ska iofs säljas till våren .. men hade nog gjort så ändå .. känner inte för att pröjsa 1400:- i december för något jag inte har nytta av ...

hoppas det löser sig :tummenupp

Men vadå? Du får väl inte pröjsa 1400 i mån för att ha den avställd?

Men vadå? Du får väl inte pröjsa 1400 i mån för att ha den avställd?

just det jag menar :) .. io.m att det är helårsförsäkring så går den inte att ställa av! så tjejen får äga den "på pappret" och sätter garageförsäkring på den ...

kanske något för dig att göra ?

Vet ej om det skiljer så mycket mellan olika försäkringsbolag. Folksam tar ca 700kr/mån för att ha den avställd, för mig hade det kostat så mycket. Därför blev det året runt istället :D

Vet ej om det skiljer så mycket mellan olika försäkringsbolag. Folksam tar ca 700kr/mån för att ha den avställd, för mig hade det kostat så mycket. Därför blev det året runt istället :D

Vore bättre att ha en försäkring som man bara betalar för när den är påställd känner jag. Det knycks väl inga hojar här ute på landet... Ingen ny bil som kör igenom allén där jag bor utan att mina båda grannar pratar om detta nästa dag minsann.

har 130kr/mån på min honda när den e avställd.

IF har sån som man kan ställa på och av. Nu e den ju alltid avställd eftersom det e en banhoj. men man vill ju ändå ha en stöldförsäkring.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard