Ikappkörd av förarlös och liggande HD..

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Åkte en tur med några kompisar idag och vi delade på oss i Uppsala, jag tog den snabbaste vägen hem mot Norrtälje via Almunge.
Någon mil innan Almunge kom jag ikapp en bil som låg bakom två hojar, en HD och någon form av Triumph.
Jag gasar på och kör om bilen och båda hojarna på en lång raksträcka i ca 160km/h när jag kommit om så släpper jag till typ 130km/h. Kör några sekunder (fortfarande på raksträckan) när jag plötsligt hör ett skarapande ljud, först tror jag det låter från min egen motor men så ser jag att det ryker och gnistrar i backspegeln..
Den åker mot mej men viker av några meter ifrån mej och far in skogen.
Jag bromsar in och vänder och stannar på stället där skrapmärkena leder in i skogen, kliver av hojen och ser en ilsken och svärande HD:åkare.
Han förstår inte vad som hände han påstår bara att framdäcket bara for iväg medans hans kompis på Triumphen som låg bakom hela tiden trode att det var bakdäcket som släppte.. Vad vet jag..?

Föraren klarade sej även fast han gled han bra bit på asfalten, han hade en jävla ur som inte följde med sin hoj ut i skogen som för övrigt åkte in i en stor hög av stenar och sedan in i ett träd.

Det sorgliga var att han mekat och byggt på hojen hela sommaren och det här var första turen.. Men, men, han kan nog vara glad som lever.

Edit:
Medans vi stod där brevid hojen så körde säkert 15st bilar förbi men ingen stannade.. E folk så J&%¤#A egoistiska eller är dom bara blinda..:mad:

"Medans vi stod där brevid hojen så körde säkert 15st bilar förbi men ingen stannade.. E folk så J&%¤#A egoistiska eller är dom bara blinda.."

Varför skulle de stanna? Ni var ju redan 3 stycken där?

"Medans vi stod där brevid hojen så körde säkert 15st bilar förbi men ingen stannade.. E folk så J&%¤#A egoistiska eller är dom bara blinda.."

Exakt, de hade nog stannat om ni vinkade.. Vinkar ni inte så antar de att de inte behöver stanna. Inte så värst konstigt tycker jag...

Det som kan hänt ... om han nu säger att han mekat hela sommaren och att framhjulet vek... Det kan vara så att bromsen låg på och genererade extrem värme och som till slut skapa övertryck i bromssystemet ... och som sedan till slut bromsar hårdare och hårdare och hårdare av sig själv.

eller bara i all hast att få den klar, glömt att dra fast fälgen i gaffeln och bara åkt :P

Tre personer i skogen brevid en totalkrashad hoj.. jag hade iallafall stannat.
Bilen jag körde om som låg bakom HD:n och Triumphen såg krashen men fortsatte endå..

Det var jag som gled runt på asfalten med en HD sportster.

Några bromsar som hängt sig var det inte tal om.
Däremot ett alldeles för gammalt framdäck som släppte när jag bromsade in.

Hojen kommer återställas på egen bekostnad och jag mår efter omständigheterna bra!

Det fanns dem som bromsade in och förvissade sig om att allt var ok.

Det var jag som gled runt på asfalten med en HD sportster.

Några bromsar som hängt sig var det inte tal om.
Däremot ett alldeles för gammalt framdäck som släppte när jag bromsade in.

Hojen kommer återställas på egen bekostnad och jag mår efter omständigheterna bra!

Det fanns dem som bromsade in och förvissade sig om att allt var ok.

På sätt och vis var det tur att det var DU som tog en provtur :pannkyss
Så det blir nya däck nu också?

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard