Köpa 07:a nu eller vänta?

Tillbaka..

Har förmodligen löst "problemet". Säger upp en av mina parkeringar som jag ändå aldrig använder samt att jag skiter i vinterförvaringen (ställer in skiten i vardagsrummet). Det borde ge en tusing i månaden. Utöver det så kom jag på att jag fick 600 spänn mer i månaden from juni.

Spoox

shit pommfritt!
Hur gammal är du?
jag är 23 å betalar 36.000 på R1 -07 å de tycker jag är alldeles för mycket å lite till! (Trygg Hansa)

22 :tungan Fyller 23 i februari så då kanske man kan få ner några hundirngar till?

BTB

Precis som jag skrev tidigare, dessa hojar är till för att njuta med inte spara pengar på. Skall man köpa en literhoj skall man samtidigt lägga logiken åt sidan

:yoparty

Det var precis så jag tänkte när jag köpte förra hojen. Ett år senare fick jag en premiesänkning med typ 600/mån vilket gjorde att det helt plötsligt kändes överkomligt att köra hoj. Nu får man börja om från början.

En annan sak jag kom att tänka på är handläggarna på försäkringsbolagen - de låter alltid lika förvånade när de ska läsa upp premien. "-Det här måste vara fel" och sedan hör man hur de knappar in alla uppgifter igen. :D

Jag är ändå rätt nöjd med Hondaförsäkringen. 22-24k/år helförsäkrat är ju helt ok? Skulle kännas rätt risigt att köra runt med halv på en sådan hoj men vad gör man inte?

Sticker på semester på onsdag och kommer tillbaka den 29:e. Frågan är om man ska köpa den nu och tänka på den under hela resan eller vänta med köpet till man kommer hem och ändå tänka på den hela tiden? :va

Målar vidare...

Tillbaka..

Sticker på semester på onsdag och kommer tillbaka den 29:e. Frågan är om man ska köpa den nu och tänka på den under hela resan eller vänta med köpet till man kommer hem och ändå tänka på den hela tiden? :va

Målar vidare...

Och så säger de att vi västerlänningar inte har allvarliga problem:va

:) Du finner nog en bra lösning! /D.

Repsol Blade

Vi har sålt slut på alla våra Repsol Bladear och som sagt dom växer inte på träd. Trist om man går och funderar och funderar och sen när man väl bestämt sig är dom slut! Jag är nöjd med min i alla fall....Go att köra snygg att titta på! :tummenupp

Vi har sålt slut på alla våra Repsol Bladear och som sagt dom växer inte på träd. Trist om man går och funderar och funderar och sen när man väl bestämt sig är dom slut! Jag är nöjd med min i alla fall....Go att köra snygg att titta på! :tummenupp

Jo tack jag vet! Men jag blev nöjd ändån :yoparty

Nu är det dags för bollocksmeister att träda in, nu talar vi om existensiella och filosofiska frågor. Tänk såhär angående ditt prisfall. Du kan alltid tjäna in pengar du förlorar, det hänger mest på din framåtanda och intelligens. Men säg mig nu, hur och var ska du nånsin återskapa denna sommaren i universums tomrum? Det är ju lite värre om du ställer det i paritet med några tusenlappar. Saken är biff, om du inte har andra parametrar att ta hänsyn till, så tjackar du knarren och njuter i fulla drag. I höst kanske du dör av en propp i roten. Vi små fåniga varelser i det oändliga kosmos har inte en suck mot den skit som "ödet" eller "slumpen" kastar mot oss.

Nu är det dags för bollocksmeister att träda in, nu talar vi om existensiella och filosofiska frågor. Tänk såhär angående ditt prisfall. Du kan alltid tjäna in pengar du förlorar, det hänger mest på din framåtanda och intelligens. Men säg mig nu, hur och var ska du nånsin återskapa denna sommaren i universums tomrum? Det är ju lite värre om du ställer det i paritet med några tusenlappar. Saken är biff, om du inte har andra parametrar att ta hänsyn till, så tjackar du knarren och njuter i fulla drag. I höst kanske du dör av en propp i roten. Vi små fåniga varelser i det oändliga kosmos har inte en suck mot den skit som "ödet" eller "slumpen" kastar mot oss.

Håller med, köp nu. Du kommer aldrig mer att ex vara 23 år med ny hoj. Se på mig, 27 år med ny hoj. By the way tacka fan för det; shit undrar hur man kört om man haft en ny R1 och bara var 23... Mognaden kommer med åren men den där känslan att göra saker spontant, NU-PÅ-EN-GÅNG, den smakar inget om man gör det i efterhand...

Jahaja... lita ALDRIG på försäkringsbolag.

Nu har jag lärt mig att man skall ha allt på papper. Jag var helt inne på att köra med märkesförsäkringen men när jag ringde igen så var den helt plötsligt inte avställningsbar längre. Kollade upp villkoren och där stod det faktiskt klart och tydligt att den var "icke avställningsbar". Funderade vidare och tänkte att 36k faktiskt kunde funka iaf. Sitter med tummen på telefonen och läser villkoren igen . "Självrisk 25000 vid vagnskada" och sedan kommer den där jävla asterixen in i bilden. "Dubbel självrisk om föraren är under 2X(mer än jag iaf) år". 50 000 svenska kronor vill de ha :va

Det enda bolag jag fick vettiga svar ifrån var SMC-Folksam och för de så skall de ha en grym eloge.

Idag blev jag ägare till denna:

IMG_1277 (Medium).JPG

Hann inte köra så mycket med den idag men imorgon så blir det :yoparty Ska dreglandes sitta inne hela vintern och putsa på min nya leksak. Hoppas säsongen börjar tidigt nästa år :D

Nu har jag lärt mig att man skall ha allt på papper. Jag var helt inne på att köra med märkesförsäkringen men när jag ringde igen så var den helt plötsligt inte avställningsbar längre. Kollade upp villkoren och där stod det faktiskt klart och tydligt att den var "icke avställningsbar". Funderade vidare och tänkte att 36k faktiskt kunde funka iaf. Sitter med tummen på telefonen och läser villkoren igen . "Självrisk 25000 vid vagnskada" och sedan kommer den där jävla asterixen in i bilden. "Dubbel självrisk om föraren är under 2X(mer än jag iaf) år". 50 000 svenska kronor vill de ha :va

Det enda bolag jag fick vettiga svar ifrån var SMC-Folksam och för de så skall de ha en grym eloge.

View attachment 202772

Hann inte köra så mycket med den idag men imorgon så blir det :yoparty Ska dreglandes sitta inne hela vintern och putsa på min nya leksak. Hoppas säsongen börjar tidigt nästa år :D

Grattis!

Du gjorde helt rätt, asläcker!
Var rädd om den nu, det blir säkert en framtida klassiker!

Grattis till ett logiskt och förnöjsamt beslut. Nu kommer du att må som en prins i själen. Fånga nuet och lev, morgondagen vet man inte ett skit om. :tummenupp

Vänta du med köpet så kommer du sova bättre under vintern !!! :tummenupp

Alla vad heter bil hoj etc. är förlustaffär, men ett nöje! Spelar ingen roll då du köper.......du backar ordendligt i allafall.........:)

Köp o ha kul, du lever bara en ggn !:D

View attachment 202772

Grattis till en av dom snyggaste hojarna på marknaden. :tummenupp :D
Kör försiktigt och bara njut.

Där ser du,det va väl inte så svårt?
Grattis,ut och njut.................

Jag köpte min 21 Juli 2006, tänkte vänta tills 07:orna kom men trots det så ville jag inte vänta och jag ville ha hoj nu!
Sedan fanns inte blå el svart som jag var ute efter utan den enda som fanns kvar var min röda.. visst tänkte jag, den är ju inte ful och jag vill ha hoj = köp!
Sedan inför varje ny säsong blir man sugen på det nyaste men jag beslöt mig istället att göra om och lägga ner en del pengar på hojen istället och nu är jag rätt nöjd, att det både hann komma 2007 och nu 2008 stör mig inte längre då hojen i mitt tycke är "egen" skall jag byta nu mot en nyare så behöver den också förändras en hel del och då känns det inte lika motiverat längre :)
Har väl kvar min hoj tills jag tröttnar man kanske har den så länge att veteranförsäkringen infaller :)

View attachment 202772

snygg hoj hoppas du sätter på en yoshi burk blir grymm då:tummenupp

Du har köpt min Drömhoj! Vilken lycka du måste känna nu :)
Jaja, jag köpte alternativ två på min önskelista istället & har väl slängt på grejer för dryga 20papp, så e rätt nöjd jag åxå. I veckan ska den smiskas på bana igen, 2 dagar. Gött! Det måste du prova. Det e där den kommer till sin rätt. :yoparty

Hmm.. jag måste ju vara helt dum i huvudet..

Kollade försäkringar idag och nu har jag ont i magen :D

If Honda:

Hel 36520/år. Avställningsbar vilket borde ge en säsongskostnad på ~21k. Garageförs 778/mån.

Folksam SMC

Halv 26640/år. Icke avställningsbar.

Folksam "vanlig"

Halv ~60000/år

TH

Hel 50000/år
Halv 40000/år

Icke avställningsbar under säsong (vad de nu menar med det)

Om jag nu blundar en stund och glömmer bort mina idéer om en ny 9-3:a till hösten så kan jag faktiskt ha råd :tungan Egentligen vet jag inte ens vad jag grinar om. Betalar redan 2100 idag..

Nu åker jag till Bauhaus och strövar runt lite..

Försäkrade min R1:a -06 hos LF, märkesförsäkring förra året och dom har en dom kallar 24+ så styrs väl lite av åldern. 9400:- betalade jag då med en självrisk på vagnskadan på 8000:-. Dock ej avställningsbar utan försäkrad året runt men jag är väldigt nöjd med det. Har dock gått up något i år men inte avsevärt. Om någon ansvarig eller dyligt på LF läser det här så :tummenupp , fortsätt så.

Du har köpt min Drömhoj! Vilken lycka du måste känna nu :)
Jaja, jag köpte alternativ två på min önskelista istället & har väl slängt på grejer för dryga 20papp, så e rätt nöjd jag åxå. I veckan ska den smiskas på bana igen, 2 dagar. Gött! Det måste du prova. Det e där den kommer till sin rätt. :yoparty

Haha.. nog är jag lycklig alltid. Sjukt rolig hoj att köra och milsvid skillnad mot min förra. Att den sedan är så snygg att jag hellre står och tittar än kör gör inte saken sämre :yoparty Hyfsad blickfångare också - fick tom en skara pensionärer efter mig idag. Fick höra både en och annan berättelse om vad de hade haft i min ålder - klockrent. När jag blir pensionär ska jag sitta på Rosenhill och bjuda hojåkare på fika mot att de lyssnar på mina historier..

Jag är glad att säljaren bokade in 100-milaservice direkt. Körde dryga 20 idag och planerar en lite större runda imorgon. Bana är spikad så gott som på betalningen. Blir åsen i slutet på aug. då jag förhoppningsvis får bort de sista mm på fegranden :D Intalar mig själv att jag ska köra som en mes när jag kommer dit men jag känner mig själv alltför väl...

Som det ser ut nu så blir det ny slutburk under vintern och något måste göras åt fotpinnarna. Vill antingen sänka orginalen eller montera ställbara. Som det är nu så känns det smått obekvämt med min längd.

Tack igen för alla råd och utläggningar. :tummenupp

PS. Finns det vettiga krashkåpor att få tag på till min hoj?

Försäkrade min R1:a -06 hos LF, märkesförsäkring förra året och dom har en dom kallar 24+ så styrs väl lite av åldern. 9400:- betalade jag då med en självrisk på vagnskadan på 8000:-. Dock ej avställningsbar utan försäkrad året runt men jag är väldigt nöjd med det. Har dock gått up något i år men inte avsevärt. Om någon ansvarig eller dyligt på LF läser det här så :tummenupp , fortsätt så.

:tummenupp

Jag antar att åldern gör rätt mycket så man får väl helt enkelt göra som de flesta andra ynglingar - blunda. Kommer att kännas rätt hårt att se 2200 ticka iväg varje månad under vinterhalvåret men vf.... får plocka fram brädan och drömma om en tidig sommar.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing