wastegate funderationer?

Håller med , satans så rörig sida

Regulatorn heter i alla fall AR1000-M5-1

Du hittar den nog bara hos SMC , Kanske nån annan kan ha den i sitt sortiment men vanliga slangfirmor brukar var så tröga att ha att göra med

Ja, jag har ju sett sidor med bättre upplägg... Tackar, då vet jag vad jag ska leta efter! :tummenupp Måste ju prova en sådan. Tror att jag har en dubbeltrycksatt dosa någonstans. Jag har sett den iallafall, men var den tog vägen sen vet jag inte. Kanske en dammråtta som tog den.
 

Aaa nu förstår jag..det där testade garagepolaren igår kväll på sin Saab turbo Qattro. Det blev en väldig skillnad för honom i spoolup. Ska testa att bygga en sådan där klocka, tror du att membranet i MHI original klockan räcker till? Sen måste man väll se till så att armen/stången från klockan går ganska rakt mot wg armen, så att det inte börjar fisläka i tätningen. Men först ska jag kolla om det går att fila upp wg hålet lite till, är det en bra ide att porta "mot" hålet oxå så att avgaserna lättare tar sig till hålet?
 
Att porta Wastegaten " flödesriktigt " hjälper ju sväljkapaciteten

Minskar risken för boostcreep , Men ökar risken för att få självöppnande gate

P.g.a avgasmottryck

Man brukar säga att man monterar externa wastgates 90 grader i mot flödet

i grenröret, på så sätt känner ventilen bara det statiska trycket i systemet

Och inte trycktopparna som kan vara nog jävliga


Visst är det härligt enkelt det här med tryckreglering hehe:D
 
Håller med , satans så rörig sida

Regulatorn heter i alla fall AR1000-M5-1

Du hittar den nog bara hos SMC , Kanske nån annan kan ha den i sitt sortiment men vanliga slangfirmor brukar var så tröga att ha att göra med

Den regulatorn har vi på hyllan på firman, tror den kostar ca 150:- finns både som återströmmande och icke.
 
Nu är det ihopskruvat igen , och hela anläggningen är provtryckt.(Hade stora läkage förut). Jag har ej testkört än pga det fina vädret:) det ska bli intressant att se om det blev någon skillnad, det kan ju hända att wg:n funkar bättre nu utan läkagen, det bör ju behövas mindre avgaser nu för samma ladd..
Fick för övrigt ett bra tips för oss hojåkare med turbo, som oftast har det trångt och j..ä.vlit kring wg klockan...man kan ju sätta en vire mellan ventilen och klockan. Då kan man ju montera klockan mekvänligt och vart man vill:tummenupp
 
Smart! :) För avgastrycket borde ju inte ha några problem att trycka upp ventilen.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top