Powercommander-Halv bråttom med svar

Bergaeus

Medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
cb 1300sa crf250x
Undrar om jag fattat det rätt. skillnaden mellan powercommander 2 & 3 är att man kan mappa om 3an själv via nätet . men skall man ändå lämna in mcn och justera den på bänk så kan man likaväl ta 2an ?

Varför jag undrar är för att jag har hittat en snorbillig powercommander 2 på ebay tråkiga är att auktionen går ut om 8h så bör veta rätt snart .
Mvh Bergaeus

Du kan mappa om båda med mjukvaran som finns på deras hemsida. Jag har plockat ut mappningen i en II och lagt in i en III, inga problem.

2:an har serieport medan 3:an har USB
och 3:an har mer möjligheter till finlir med inställningarna också
men för en enkel omappning duger 2:an gott.

Last edited:
...samt att det bör tilläggas att för bästa resultat bör man upp i bänk. Arsel-dynon har lite halvtaskig känslighet - annars är det väl ingen vits med att skaffa en PC3'a, dvs om man inte vet hur resultatet blev?

sen ska du ställa tändkurva på 2:an och på USB 3:an finns det jätte mycket kul att pilla på, x-tra allt... 2 olika mappar som du kan byta med en knapp på styret, quickshift, växelindikator, tändkurvpryl. mm.
kolla på www.dynojet.com

2:an har serieport medan 3:an har USB
...
PC3r har serieport medan PC3USB har USB-port.
På PC3r kan man även ställa in förtändning vilket man inte kan på PC3USB (om man inte köper en kompletterande modul till den vill säga).
PC3USB har tätast (skriver man så?) mellan justeringsintervallen på varvtalet. Sedan följer PC3r och därefter PC2.

Mappa om orginalboxen istället.
Blir bra mycket billigare.:tummenupp

det säger du, då skulle du talat om var Bergaeus kan få detta utfört nära där han bor. Dessutom om man kan köpa en PC2 snorbilligt så kan det knappast bli mycket billigare att mappa om orginalboxen?? Priset på mappningen blir ungefär detsamma om inte t o m billigare med PC2.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt