Idag kraschade vi ,alla tre!!

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Hej!
Nu är man äntligen hemma från akuten i Västerås.Det var alltså jag och min fru och dotter som kraschade idag i närheten av hallatahammar på e18.
Vi åkte på varsin hoj och var på väg till Västervik.
Vi skulle köra om en långtradare när det blev tvåfiligt,Monika och Matilda påbörjade omkörningen och jag avvaktade lite för att inte ligga för nära.När jag sedan påbörjar omkörningen så är det trafikstockning längre fram och de andra har börjat bromsa,jag hinner inte få stopp på hojen i tid men jag bromsar så hårt jag kan och får ner hastigheten till ca 30km/tim när jag först kör in i sidan på dotterns hoj efter jag försökt väja,därefter in i bakdelen på min frus hoj.Vi ramlar av hojarna alla tre.

Min dotter får ont i nacken och ett svullet och ömmande knä.Min fru stukar ena handen. Jag själv far i backen och svimmar av,vaknar till sedan kompisarna släpat mig till sidan av vägen.Ambulansfärd in till akuten där de kontaterar att jag har en spricka på ena skulderbladet och ett ömmande knä.

Ja det här blev lite annat än att åka till Västervik och ställa ut hojen.Nu när det gick relativt bra så börjar man syna hojarna.Min hoj är det nästan bara frontkåpan som fått stryk.
Frugans hoj trasig topkåpa och ljuddämparen och lite småsaker.
Dotterns 125:a tog mest strykmed intryckt gaffel och lite annat.

Nu blir det att ringa försäkringsbolaget imorrn och försöka få hit en skadereglerare så fort som möjligt så man kanske kan rädda lite av säsongen.
Min dotter skulle ju kört upp om tre veckor.

Vill bara säga att vi mår efter omständigheterna bra och att det kunde slutat mycket värre,men nu vet man vad man ska göra i vinter iallafall.:brynad :huvet :)

Så det var ni jag läste om på aftonbladet.se............skönt att höra att ni iaf mår ok efter det som hänt. Hojar kan man laga.........

/J

Fan vad trisst. Nu blir det väl att höja veckopengen för dottern som tröst för att du körde ner henne.

Hoppas allt löser sig.

Jag hörde om er olycka idag. Skönt att höra att ni klarade er bra med tanke på omständigheterna. Krya på er och hoppas det fixar sig snabbt med era hojar:tummenupp

tur att det inte var värre,

spricka i skulderbladet fick jag för en månad sen, får önska dig lycka till med att ta på strumpor och tröjor ;)

Tyckte väl att jag såg din hoj på någon nyhetssida.

Som sagts innan, hojar går att ersätta/laga. Huvudsaken att ni klarat er så pass bra ändå. Ta nu hand om familjen :tummenupp

// Henke

Var det släpvagns-Kawwan du kraschade? Hade du vagnen med också?
Såg den på Siljan Runt, den var bling-bling! Skönt att det gick relativt bra för er alla. Se till att få hojarna lagade så fort som möjligt åt frun och dottern och få upp dom i sadeln igen, så att dom inte blir avskräckta...

Du får glädjas åt att du faktiskt kan våndas över att du torpederat både frugan och dottern. Det kunde gått mycket värre. Kul att ni klarade er med småskador.

har försökt ringa er hela dagen, försökte intala mig att det inte var ni, men det känns som en lättnad att det var såpass lindrigt :) materiella skador går alltid att ordna, men om någon av er skadats ordentligt så hade det varit mycket värre såklart :( låter inte bra det där med skuldran, vad sa de om läktiden? hoppas ni alla tillfrisknar fort och helt :pannkyss

//Sebastian

Såg den på Siljan Runt, den var bling-bling! Skönt att det gick relativt bra för er alla. Se till att få hojarna lagade så fort som möjligt åt frun och dottern och få upp dom i sadeln igen, så att dom inte blir avskräckta...

Ska låna sonens cbr så fort jag känner mig någorlunda bra i ryggen.En kompis har erbjudit min dotter att få låna en 125:a så hon kan fortsätta med övningskörningen.

Ska försöka bråka lite med försäkringsbolaget om jag kan få ut pengar och skruva själv förutom på 125:an som jag tror blir inlöst.
Få se hur de hanterar det då jag står på alla hojarna och nej vi skenförsäkrar inte.

Och ja vi är glada att vi lever allra minst då min dotter som landade en halvmeter från vajerräcket.

Ambulansmännen sa också att det var tur att vi hade full skyddutrustning och det kan jag hålla med om.

Du får glädjas åt att du faktiskt kan våndas över att du torpederat både frugan och dottern. Det kunde gått mycket värre. Kul att ni klarade er med småskador.

Jag kan säga att det inte kändes så bra när man såg sin egen dotter ligga fixerad med nackrage och annat på en brits på akuten,men de ska ha en stor eloge på akuten i Västerås ,så trevliga och snälla människor på detta stället:tummenupp

har försökt ringa er hela dagen, försökte intala mig att det inte var ni, men det känns som en lättnad att det var såpass lindrigt :) materiella skador går alltid att ordna, men om någon av er skadats ordentligt så hade det varit mycket värre såklart :( låter inte bra det där med skuldran, vad sa de om läktiden? hoppas ni alla tillfrisknar fort och helt :pannkyss

//Sebastian

Vi mår efter omständigheterna bra,nu mår man mest illa för att hojarna ser ut som skit.
Är sjukskriven två veckor till att börja med ,men vi får se.Mitt jobb är inte så ansträngande.
Sitter nu med starka smärtstillande,får se hur man mår när det släpper.

Last edited:
Uscha!

Skönt att ni klarade er så pass bra ändå, vill inte tänka på allt som kunnat hända i en sån där situation mellan en lastbil och vajerräcke!

Jag kan säga att det inte kändes så bra när man såg sin egen dotter ligga fixerad med nackrage och annat på en brits på akuten,men de ska ha en stor eloge på akuten i Västerås ,så trevliga och snälla människor på detta stället:tummenupp

[/qoute]
Det förstår jag verkligen.

Vi mår efter omständigheterna bra,nu mår man mest illa för att hojarna ser ut som skit.
Det enda som räknas. Sköt om er därhemma. Jag är verkligen glad att ni klarade er. :tummenupp

Jodå det var bling bling kawan. Men efter en första inspektion så tror jag inte det är så mycket jobb innan den blingar igen.

*pustar ut*

Jag har letat och letat efter nyheter under hela dagen, tidningarnas "lindriga skador" vågar iaf jag inte lita på :)

Synd på cyklarna, men som sagt, det är bara materiella skador.

Läk ihop nu och önska Matilda lycka till med körkortet

Fy ****** vad skönt att ni klarade er allihopa med lindriga skador och livet i behåll:tummenupp :angel

Det kunde blivit en riktig mardröms historia! :skrämd

Krya på er!

Tur att ni klarade er iaf...hojar och delar finns det gott om.
Krya på er.

Tur att ni klarade er iaf...hojar och delar finns det gott om.
Krya på er.
Jodå jag vet ,sitter redan och letar på ebay. Har hittat det mesta redan,gäller bara att försäkringsbolaget är villiga att göra som jag vill.

Brukar inte försäkringsbolag bli kinkiga när de inblandade är i samma familj?

Brukar inte försäkringsbolag bli kinkiga när de inblandade är i samma familj?

Hoppas inte,betalar ju ialla fall samma premie som alla andra.
Men vi får se när jag pratat med dem. I värsta fall får det väl bli på vagnskadan på hojarna.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard