gashandtag

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
hej...jag vill ha snabbare gasrespons på min R1-00.har hört att man kan kan byta gasrulle till en annan sort för att få hojen att svara snabbare på gas.undrar vart man kan kan köpa sånna handtag?

du söker säkert snabbgas som det heter... detta kommer nog inte hjälpa dig att få bättre gasrespons.. däremot är det bra mkt kortare till fullgas ;) bra för race.

kände samma sak när jag hade en 00 r1a. men tror mer på att de har med förgasaren att göra. mkt bättre känsla med insprutning

du söker säkert snabbgas som det heter... detta kommer nog inte hjälpa dig att få bättre gasrespons.. däremot är det bra mkt kortare till fullgas ;) bra för race.

kände samma sak när jag hade en 00 r1a. men tror mer på att de har med förgasaren att göra. mkt bättre känsla med insprutning

ok..ja det heter nog så.samma som till mopparna man hade för länge sen*L*hade kanske tänkt att dynojeta den men vet inte om det är värt pengarna för det gör ju inte så mycke på effekten som många säger.som du säger så är det en annan känsla med insprtutning...får nog bli en nyare R1 till nästa säsong:)

Ju färre grader du har mellan tomgång och fullgas, desto sämre känsla får du, och blir lättare ifrånkörd på krokväg...

ok...ja det kanske du har rätt i.har ingen erfarenhet av snabbgas på hojar.tycker jag hänger med bra nu redan så det får nog va som det är:)

Dynojetta kan lösa ditt problem, men då måste du bänka den så att den blir rktigt instäld.
Det är inte så mycket för effekten, utan tändning och förgasare blir rätt instälda.
Org inställningen är ju bara nåt dom gör på fabriken, och alla motorer är olika, körs olika, slits olika..här optimerar dom din motor, då ska du se att du får bättre respons oxå.

Dynojetta kan lösa ditt problem, men då måste du bänka den så att den blir rktigt instäld.
Det är inte så mycket för effekten, utan tändning och förgasare blir rätt instälda.
Org inställningen är ju bara nåt dom gör på fabriken, och alla motorer är olika, körs olika, slits olika..här optimerar dom din motor, då ska du se att du får bättre respons oxå.

ja jag har varit inne på att dynojeta den men som du säger så får man inte så mycke effekt för pengarna men man får ju en annorlunda gång i hojen.ska fundera på det iaf om det är värt stålarna.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt