bakdrev

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Funderar på att dreva om bak, så jag skulle kolla vad det satt på nu och såg att det stod C45 rätt stort, så blev övertygad då om att det var ett 45-kuggs som satt på, såg sedan rätt nära bredvid något som såg ut som produktnr lr liknande som slutade på 48... då blev jag lite fundersam och måste därför fråga om det är C45 som stämmer lr om det är ett 48 :confused:

Orginal är det 14/46 på min hoj, men det är med 18" fälgar, sitter 17" på den nu och det påverkar väl även det acceleration/hastighet, blir det stor skillnad på om jag sätter på ett 48 bak istället för 45??

Har inte kollat vad jag har fram ännu, men jag drar inte ens ur den på 4:an och då står mätaren på 270+, går dom så fort med 14/45 och 17" däck :va

Med den drevningen får du högre hastighet på mätaren :)
Det går inte så fort i verkliga livet ;)

Last edited:
3072738 Med den drevningen får du högre hastighet på mätaren :)
Knappade in på en S2:a i helgen som gjorde 270 enl hans mätare så det är nog inte SÅ himla fel. Men är lite mer intresserad av vad som gäller ang dreven :) Drygt att räkna dom för hand :p

Det går nog fortare att räkna för hand än att vänta på svar här...

Med den drevningen får du högre hastighet på mätaren :)

Drevningen har inget med vad mätaren visar. hojen har vire från fram fälgen. vilket däremot påverkar mätaren om det är bytt från 18" till 17" fälg fram.

Det där med C45 står det på mina derev med, sen är det någon konstig symbol, der ut typ som en halv sol? det har inget med antal tänder att göra. för det står även instansat 46 som är antalet tänder.:va

Last edited:
Knappade in på en S2:a i helgen som gjorde 270 enl hans mätare så det är nog inte SÅ himla fel. Men är lite mer intresserad av vad som gäller ang dreven :) Drygt att räkna dom för hand :p

Tanken att räkna kuggarna har kanske aldrig slagit dig, förutsättningarna för detta är ju att man kan räkna till minst 50. :D

3072901 Tanken att räkna kuggarna har kanske aldrig slagit dig, förutsättningarna för detta är ju att man kan räkna till minst 50. :D

Självklart har det slagit mig :) Men har inte hojen hemma och pluggar/jobbar från 7:30 -> 21:30 så tänkte att NÅN borde ju ha koll på detta.

timpalompa skrev:
Drevningen har inget med vad mätaren visar. hojen har vire från fram fälgen. vilket däremot påverkar mätaren om det är bytt från 18" till 17" fälg fram.

Det där med C45 står det på mina derev med, sen är det någon konstig symbol, der ut typ som en halv sol? det har inget med antal tänder att göra. för det står även instansat 46 som är antalet tänder.

Precis så ser det ut, då är det väl antingen nån kvalitetsmärkning lr nått sånt tjoffs. Imorrn så får jag ta och kolla vad som sitter på fram, vill ha lite mer drag och lite mindre topphastighet på hojen :)

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard