Är detta 2 ct däcket?

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Är detta däck det nya pilot road med dual compound, dvs mjukare gummiblandning på sidorna än på mitten?

Finns ett däck som heter pilot road 2, och ett som heter pilot road 2a

http://www.mcdackonline.com/start.html

Sök på: till 180 / 55 / 17

Står ingen stans att det är 2ct, dual compound el liknande...

Pilot Road 2 är ett dual compound-däck, ja. Det finns en variant med styvare stomme avsedd för FJR1300 och såna tourers, men den ska du inte ha. Den varianten ska ha ett B efter dimensionen, dock.

Last edited:
Michelin Road 2ct fram på däckonline kostar 1267.70, bak kostar 1555.60.
Måtten 120 70 17 och 180 55 17.
Kört nästan 500 mil på mina samt flera dagar på rörken o en dag på sviesta. De fungerar kanon o har inte slitits nämnvärt:tummenupp

Pilot Road 2 är ett dual compound-däck, ja. Det finns en variant med styvare stomme avsedd för FJR1300 och såna tourers, men den ska du inte ha. Den varianten ska ha ett B efter dimensionen, dock.

Ok, inte "b" varianten alltså? Men vad är skillnaden på "a" versionen och den utan något prefix (el vad man ska kalla det)?

by the way: Kan ni på Rollers däck matcha priset på mcdäckonline...?:)

Michelin Road 2ct fram på däckonline kostar 1267.70, bak kostar 1555.60.
Måtten 120 70 17 och 180 55 17.
Kört nästan 500 mil på mina samt flera dagar på rörken o en dag på sviesta. De fungerar kanon o har inte slitits nämnvärt:tummenupp

låter kalas ju:tummenupp

Last edited:
Ok, inte "b" varianten alltså? Men vad är skillnaden på "a" versionen och den utan något prefix (el vad man ska kalla det)?

by the way: Kan ni på Rollers däck matcha priset på mcdäckonline...?:)

Jag gissar att det i Tyskland säljs motorcyklar med Pilot Road 2 originalmonterade och att a-et står för att motorcykeln är helfordongodkänd med just den däcktypen. Eller nåt.

Köp varianten som inte har något suffix, skulle jag säga.

Nej, vi kan inte konkurrera med tyska webshopar, tyvärr. Handla gärna av oss ändå, jag är väldigt snabb och hjälpsam! :3freak

Snor tråden lite.. Mattias du verkar kunnig...vad ser du för skillnad på Pilot road 2 och Pilot power 2?

Snor tråden lite.. Mattias du verkar kunnig...vad ser du för skillnad på Pilot road 2 och Pilot power 2?

Road 2 är ett mer utpräglat gatdäck, där livslängd (på däcken ;) ) har prioriterats framför supergrepp. Pilot Power 2CT är ett mer fortåkarbetonat däck, där livslängden har offrats på greppets altare. Alltså: ska du åka långt, köp Road 2. Ska du åka fort, köp Power 2CT.

Pilot Road 2 räcker gott och väl till för inspirerad körning på allmän väg, men kanske inte riktigt funkar för hård bankörning. Är man inte helt befriad från känsla för feeling så är det klart att det går att köra bana med Road 2 också, men marginalerna minskar.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard