Hjälp! Fälgar passande min kawa zx7r?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Är tänkt att jag ska köra bana på Anderstorp 1 sep. Så jag tänkte köpa mig en extra uppsättning fälgar (och skivor) för att slippa kränga däck. Har jagat efter ett par orginalfälgar på div. skrotar. Skulle det kunna vara så att modellen innan min hoj har passande fälgar (zx750 90-95) eller storebror zx9r?
Detta för att kunna jaga ett så lågt pris som möjligt...

Ser gärna att svaren är bombsäkra så man inte beställer fel.

Tack på förhand!

Mvh. Jens D

Ska du bara köra vanliga bandagar och inget seriöst race så är det väldigt överdrivet med extra rims!

Eller är du så snabb att du inte kan ha "gatdäck":D

Ska du bara köra vanliga bandagar och inget seriöst race så är det väldigt överdrivet med extra rims!

Eller är du så snabb att du inte kan ha "gatdäck":D

Hehe, antar att det är lite overkill...
Saken är det att jag vill inte göra en faceplant i ett träd så jag tänkte göra det i gruset istället. Jag tänkte köra med slicks eller skurna sådana mest för att jag inte vet var gränsen går med mina vanliga gatdäck. Bättre att vara på den säkra sidan, samt att det förmodligen ger en extra kick till självförtroendet :P

Jag tänkte köra med slicks eller skurna sådana mest för att jag inte vet var gränsen går med mina vanliga gatdäck.

Slicks är ju inte skottsäkra dom heller, såna däck kräver viss temp osv för att komma till sin rätt.
Har du inte kört bana tidigare så kommer de defenitivt inte vara däcken som sätter gränserna:)

Enligt Haynes-manualen så bör det vara samma hjul på ZX-7R P och ZX-9R B, alltså typ årsmodell -97. Jag vet att det var 4-kolvsok på de första 9:orna och att det byttes till 6-kolvsok som på 7:an. Det var nog ingen skillnad på skivor, fälgar och liknande. Det är samma åtdragningsmoment på hjulaxlar och liknande.

Kolla om du hittar en sprängskiss för säkerhets skull!

.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...