Är den här triangeln något att ha?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag satt och hitta.se:ade på jakt efter nya vägar då det känns som man avverkat Roslagen med råge, det markerade området på kartan ser slingrigt ut. Är det någon som har koll på det och kan betygsätta?

Bifogat

• triangel.JPG
    triangel.JPG
    98 KB · Visningar: 403
Kan säga att det finns MYCKET mysiga småvägar därinne :tummenupp

Men det finns även partier där vägbanan kunde varit bättre. Men det är fin natur och mycket kurvor. Rekommenderar absolut att du tar dig en tur där!

Men det finns även partier där vägbanan kunde varit bättre. Men det är fin natur och mycket kurvor. Rekommenderar absolut att du tar dig en tur där!

Ok, tar man sig dit bäst över Sigtuna eller Uppsala, vilket blir festligast från Stockholm tror du?
Jag körde förbi Sigtuna härom veckan och sedan i ödemark tills jag kom till Bro, Bålsta, Kungsängen - då är jag på rätt väg gissar jag.

Mmm, håller med, mycket fina krokiga vägar, men i år så är skicket ganska dåligt på en stor del av dem. Tror VV har varit där och fyllt igen en del av potthålen (som en kompis till mig t.o.m körde sönder en fälg på i våras).

Ok, tar man sig dit bäst över Sigtuna eller Uppsala, vilket blir festligast från Stockholm tror du?
Jag körde förbi Sigtuna härom veckan och sedan i ödemark tills jag kom till Bro, Bålsta, Kungsängen - då är jag på rätt väg gissar jag.

Du kan ju åka bålsta,bro och den vägen så du kommer in i uppsala från enköpingshållet (från grillby närmare bestämt). Då kommer du till triangeln innan du når Uppsala. Eller så tar du sigtuna och sen gamla sthlmsvägen in till u-sala. Men då får du iofs åka en bit genom stan. Hursom så är det nog värt det när du kommer fram :tummenupp

har du vart på vägarna norr om Norrtälje då? :tungan isånna fall :tummenupp

Last edited:
Det finns en hel del bra vägavsnitt inom Din triangel. Dock är det inga "högfarts vägar" då det är ganska många gårdar, hus, skymda kurvor mm.
Se upp för grus i kurvor och på sina håll ganska dålig vägbana. Åk dit via Sigtuna-Skoklostervägen- g:la E18- mot Uppsala väg 55.

Äh, det skall va lite darrigt, vill man ha dö slätt kan man åka på bana.

Fina vägar där. Den som går rakt norrut från Enköping har jag för mig är ganska snabb, men slutar med grus längst norrut (fast det funkar det med ibland :) ). Närmast Uppsala är det nyligen asfalterat på långa sträckor - men mycket annan trafik och tätt med hus. Prova även norr om Vänge, mot Jumkil. En riktigt läcker väg bitvis - kuperat och fina kurvor...

Från Örsundsbro upp mot Järlåsa och framförallt fortsättningen rakt upp utanför kartan mot Östfora tycker jag är trevlig. Sen kan man fortsätta västerut mot Heby. Roliga vägar tillbaka till Stockholm har jag dock ingen aning om.

Kan tipsa om ett mycket bra fik strax utanför Örsundsbro, Alsta trädgård. Allt hembakt, både smörgåsar och godbitar. Rimliga priser.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard