ragge86
Krashkung
najs !!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för alla fina bilder! Du har talang för hojbilder om du inte visste det! Det var roligt att prata med dig också!
Till skillnad från de flesta andra är jag dock inte så glad att bli fångad när jag klantat mig så att hojen klättrat upp på bakhjulet så där långt. Ser ngn från dragracingforumet det där så skrattar de sig harmynta
/J
Ha ha ha ha då får vi ta en bild stillastående istället!![]()
Du har möjligtvis inte mer bilder på mig och bettan? =)
/ANdreas
Tack! Vad snäll du är!
Jag blev faktiskt paff när du talade om vem du var. Min normbild av motardmaffian som väskryckare krackelerade ytterligareMen jag känner ju även tex motardgentlemannen Janne S (som du även fångat på bild). Så jag får revidera mina SH-intryck: ett sympatiskt gäng!
Jag tror att jag ska ta bort tändkåpan med "The Joker" som syns på din bild, den tycks vända alla sina djävulska spratt mot min motors koppling istället för mot mina rödljuskombatanter.
/J
Måste man rycka väskor bara för att man kör motard...Kanske skulle börja med det för att leva upp till förväntningarna, då kanske man får råd med kolfiberfälgar eller något annat ballt till hojen
Edit: Inga fler bilder på mig![]()
Edit: Inga fler bilder på mig![]()
Du har möjligtvis inte mer bilder på mig och bettan? =)
/ANdreas
Mycket fina bilder, synd att man ser ut som en uppstoppad bäver i min skabbiga kostym...![]()
Lite hår på kostymen så ser du ut som shebacka i star wars![]()
![]()
Fina bilder! Vad skjuter du med?
Det enda jag saknar är lite bilder med lite fartkänsla... dra ner slutartiderna lite och panorera.
Att fotografera gör att man får hänga med de coola grabbarna utan att ebhöva hävda sig genom att köra på slangen i 240 km/h![]()
Tackar!
Jag använder en Canon 400D med ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO. Jo jag har svårt att avgöra vilka slutartider man ska ha mm. Fick ytterst lite fartkänsla på den första bilden på en röd Honda CBR. Men som sagt har bara haft den 1 mån och har aldrig fotat med systemkamera tidigare så en fotokurs är inplanerad nu efter semestern.
Lite hår på kostymen så ser du ut som shebacka i star wars![]()
![]()
Ja det är inte lätt med slutartider, det är det som är så skönt med digitalt, man bränner av 200 plåter så tar man dom 10 som blev bäst.
Jag håller själv på att laborera lite, men det är svårt att hitta någonstans att fota under ordnade former. Man får dra ut lite polare och hitta någon raksträcka någonstans så dom får slanga av sig.
Jag har några bilder på www.flickr.com/photos/f0xx
Lyckades ganska bra med en som jag tog lite snett framifrån när man kom på slangen. Då hade jag inzoomat och när jag tog bilden zoomade jag ut lite grann... så man får rörelseoskärpa från zoomen. Svårt att få till bra men när man lyckas så blir bra som fan.
Man kan öva på stillastående saker...
Jag har för mig att jag har läst någonstans att en bra tumregel är att ha slutartid som motsvarar ungefär vilken brännvid man har.
Jag brukar köra på typ 1/60 1/30 slutartid utan stativ. Då har jag inte någon jättezoom utan brukar köra med mitt 18-70.
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |