Problem med larm

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
En för var stund
Hej.
Har en R1 - 01, och på den sitter ett Selca larm.

Larmet har fungerat kanon tills jag tvättade den, då slutade sirenen att låta helt, medans allt annat fungerade kanon.

Då tog jag av kåpan och slog några gånger på larmdosan, då började sirenen att fungera medans larmet som känner av rörelser slutade att fungera helt, blinkar inte ens när man välter över den med larmet på, tidigare så larmade den med siren och ljus bara man satte sig...

Några tips på vad som kan ha pajjat och vad man ska göra?

Antagligen har de kommit in fukt där de inte ska vara så mitt tips e att du går äver alla kontaktstycken som hör till larmet.

Kanske lika bra du plockar i sär alla kontaktstycken o torkar de tort o sen gör de vatten tätt efteråt.

För vatten krypper in på alla des ställen.

Jobbiga är att själva larmdosan är försluten, inga skruvar eller något annat sett att öppna än att borra upp...

Ifrån den går en sluten kabel in i kabelstammen, så det finns inga kontaktdon eller liknande någonstans synligt...

:gnissla

Jobbiga är att själva larmdosan är försluten, inga skruvar eller något annat sett att öppna än att borra upp...

Ifrån den går en sluten kabel in i kabelstammen, så det finns inga kontaktdon eller liknande någonstans synligt...

:gnissla

om man e säker att vattnet trängt in i dosan så får man la ta fram borret o borra bort nittarna o öppna den, kan ju även blit kortsluten på grund av vattnet någonannanstans på hojen, bara börja leta efter vatten där de inte ska vara.

Vatten stäler till besvär ofta, ända stället de ska vara, det e i motorn där de hör hemma o kyller motorn tycker jag :)

Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...