Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070718

Åter igen tack Kapten för att du guidade oss mellan regn skurarna. Tråkigt att du fastnade på annat och inte kom till Vaxholm.
Till er andra tack för sällskapet.

Tack själv mannen :)
Ja det började ju lite soft men sen pallade inte rajraj´s kedja mitt übergrymma tempo på Gottröravägen. Här har man laddat i veckor för att steka av den där turbomoppen på Bogan, ger mig fan på att han visste hur det skulle sluta och filade sönder kedjan lite innan vi drog :hihi
 
Inte trasig. Bara på bushumör... :) Kolla i gay-tråden om du vågar... :)

Ser fram emot att få se dig i dina skinnbrallor som du skrytit så mycket om. :yoparty

Jag vågade kolla i gay-tråden men till SLM vågar jag fan inte gå :D

Du som stod på första parkett. Tycker inte du det är lite skumt att en vanlig serieproducerad japansk hoj med 10år på nacken fullkomligen avrättar ett modernt, amerikanskanskt racinjärn som dessutom har mer än dubbla motorvolymen!?

:D

-@

Jo men du hörde ju Jörgens (bort)förklaringar, det var visst nån koppling eller nåt annat som inte var på humör :hihi
 
Last edited:
Jag vågade kolla i gay-tråden men till SLM vågar jag fan inte gå :D

Tänk, jag trodde du var lite fixerad vid tanken på killar i läder? Men det kanske är :tuttar som gäller trots allt? :D

Jaja, skit samma. Det ska bli skoj att åka med er igen. Det var för länge sedan sist.

Nu har jag spammat den här tråden nog för idag. Nu väntar sängen och härliga drömmar om :hojcbr imorrn.
 
Tänk, jag trodde du var lite fixerad vid tanken på killar i läder? Men det kanske är :tuttar som gäller trots allt? :D

Jaja, skit samma. Det ska bli skoj att åka med er igen. Det var för länge sedan sist.

Nu har jag spammat den här tråden nog för idag. Nu väntar sängen och härliga drömmar om :hojcbr imorrn.

Haha, ja rattar funkar bäst för mig :)

Ja häng på nu för fan, var ju ett tag sen som du säger.
 
Last edited:
Har du kvar nån moppe att köra på? :jäs

Efter att ha meckat dit en R1:as regulator så blev hojen mycket snabbare:D Mycket effektivare än en Power Commander. En PC ger tillgång till 5 - 10 kusar. En R1 regulator ger tillgång till 110 kusar på min hoj. :tungan
 
Vad fan är det med er homokillar egentligen? Ni verkar lite klena eller nåt :va
Här har ni möjlighet att köra hoj och umgås med 180 kilo sexmaskin(d1ce o jag) i skinnbrallor, hur fel kan det bli? :)

Klaga ej du hade ju båda puddingarna Noya och D1ce med dig ditt gubbsjuka as! :D
 
Barnettkopplingen började blev helt skum på Barkarby efter 5 rejs. Jag tog isär kopplingen nu ikväll. Alla stålskivorna var blå, två hade kupat sig. Lamellerna brändaKopplingkorgens lager mot kopplingsnavet hade dessutom pressat sönder lagerläget i stålkopplingskorgen. Hela kopplingskorgen kastade 5 mm vid startkransen. Den slirade på fullgas samt drog med inkramad koppling med ettan i. Jag visste dock inte hur illa det var mekanisk när jag hamnade bredvid lillen på Svea. Tänkte att det vore fint att avsluta kvällen med att hänga av honom. Men det blev lite svårdoserat...

Nu blir det att leta efter lite starkare kopplingskorg, minst. Kanske är hela kopplingen för klen. :(

Jag vågade kolla i gay-tråden men till SLM vågar jag fan inte gå :D



Jo men du hörde ju Jörgens (bort)förklaringar, det var visst nån koppling eller nåt annat som inte var på humör :hihi
 
Efter att ha meckat dit en R1:as regulator så blev hojen mycket snabbare:D Mycket effektivare än en Power Commander. En PC ger tillgång till 5 - 10 kusar. En R1 regulator ger tillgång till 110 kusar på min hoj. :tungan

Ahhhhh *skriet av Edward Munch* :skrämd

Du har BEFLÄCKAT en Honda med Yammadelar!!!

Det var ju inte jag menade när jag sa: "du kan ta vilkensomhelst..." :D
Nåväl, nu får du BLÅA strömkulor i batteriet istället för röda...
Skyll dig själv - nu har jag varnat dig!
:D

Nu blir det att leta efter lite starkare kopplingskorg, minst. Kanske är hela kopplingen för klen. :(

Ajsingen sicket skit!
Då räcker det inte att twista lite med stålskivorna mot garagegolvet dårå för att "regenerera" dem till nyskick...
Det var illa broder!
 
Last edited:
Ajsingen sicket skit!
Då räcker det inte att twista lite med stålskivorna mot garagegolvet dårå för att "regenerera" dem till nyskick...
Det var illa broder!

Jag tänkte prova mitt gamla knep att baka stålskivorna på spisplatta. Det har jag lyckats med förut, när tempen blir tillräckligt hög brukar spänningarna gå ur, med en "ping" sprätter de till på spisplatta och blir raka. Jag håller tummarna för att det funkar, annars får jag handla nya. Orsaken till att kopplingen plötsligt släppte mitt på strippen tror/hoppas jag var den wobblande kopplingskorgen. Det kan ju inte bli symmetrisk tryck varvet runt i kopplingen när lamellerna försöker följa en kastande kopplingskorg och stålskivorna försöker följa den centrerade hubben. Jag hoppas på det iaf. Isf torde ju Barnett Scorpionkopplingen kanske vara tillräcklig, men att HD-original-kopplingskorgen/lagret måst bytas mot ngn kraftigare high-perf-modell. Nästa steg i kopplingsväg är ju annars Bandit. men det är ju 20 000-kronorskopplingar. Barnetten kostar ju "bara"7000:-. Vore skönt om den räckte. Ska ringa lite dragrace HD-killar imorgon och dryfta problemet och höra vad de tror är orsak och verkan...

Att bara byta de trasiga delarna till likadana nya lär ju bara vara att åtgärda symptomen. :va Ska även prova att köra på mineralolja i kopplingen/lådan. Hade Racingway MC 15W-40 syntet i nu...
 
Last edited:
Att bara byta de trasiga delarna till likadana nya lär ju bara vara att åtgärda symptomen. :va Ska även prova att köra på mineralolja i kopplingen/lådan. Hade Racingway MC 15W-40 syntet i nu...

Självfallet löser mineraloljan alla problem...
Om man tror på tomten vill säga.
(vad/vem är/hävdar teorin bakom detta nys?)
Gör som jag sa och häll i en Castrol SAF-X istället så ska du nog bli nöjd vad avser DEN biten iaf...

Skulle tro att du (som du säger) har ett rent mekaniskt hållfasthetsproblem här...
Inte omöjligt att du behöver en annan transkåpa med ett inbyggt stödlager i, som styr upp "innerjoxet" i kopplingen så det centrerar bättre. (såna man ser DR-pojkarna har)

Kul tips med stålskivorna! Har jag aldrig testat!
Är det 730 grader som är den förlösande temperaturen? :)
(se framför mig hur Jörgens skivor far som gigantiska Kanthalbrickor i köket i natt!) :tummenupp
 
Eeeh.. med tanke på att samlingen var kl 18 så.. :va
brukar alltid dyka upp folk efter kl 17 som de andra gångerna jag har vart där samma tid efter jobbet, men inte igår, orka fan inte vänta 60min alone, så de vart hemmåt å gå prommenad med vovvven,

btw i dag regenar de verkligen, tok blött å snorhalt på sina ställe rulla lugnt idag ni som ska ut i detta väder.
 
Rolig körning, trots att jag inte kunde hänga med 750'n framför riktigt ;P Lite tråkigt med mitt elsystem och att jag var tvungen att avika från gruppen men det löste sig till slut! Idag blire att ladda batteri och montera på motstånden samt krashpuckar :)
 
Rolig körning, trots att jag inte kunde hänga med 750'n framför riktigt ;P Lite tråkigt med mitt elsystem och att jag var tvungen att avika från gruppen men det löste sig till slut! Idag blire att ladda batteri och montera på motstånden samt krashpuckar :)

Ja, du såg ut att ha det lite tungt! Skönt att det löste sig :)

-@
 
Ahhhhh *skriet av Edward Munch* :skrämd

Du har BEFLÄCKAT en Honda med Yammadelar!!!

Det var ju inte jag menade när jag sa: "du kan ta vilkensomhelst..." :D
Nåväl, nu får du BLÅA strömkulor i batteriet istället för röda...
Skyll dig själv - nu har jag varnat dig!
:D

Det var jag som lurade in honom på det där. Nu har jag fått reda på att Honda tagit fram en ny laddningsregulator med kylflänsar man säg inget till Ragge. Men sen vet jag också att Ragge inte lär bry sig så mycket om vad det sitter för laddreg på den hojen.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top