Den perfekta flickvännen...

Tack för svaret, Jag tänkte mer i allmänt jag.. Har så många runt omkring mig som bråkar med sina respektive hela tiden.. De verkar inte funka alls för dem och det är alltid tjejens fel? Det är märkligt tycker jag..

Klart det inte funkar med egoistiska och omogna individer.

Det tar lite tid i livet att inse vissa fundamentala verklighetsanpassade riktlinjer.

Kallas kompromissa.:D

Förhållanden som inte funkar å bara är jobbiga, finns bara ett råd...GÅ därifrån. Livet är för kort att dras med skitförhållanden. Ingen som tackar en för att man ska lida i flera år, sen står dom där i alla fall å tycker " att det här skulle jag ha gjort för länge sedan" när de riktigt ruttnar och drar.

Jag har åxå träffat mitt livs kärlek, delar på samma hojintresse, har kul tillsammans på alla sätt, men har också olika intressen. Viktigt att ha något eget att sysselsätta sig med ibland.

Inga sura miner om hon går på krogen med sina kompisar, gör hennes grejer när hon är ledig, jag hänger åxå på ibland och vi har kul. Hon tycker det är helt ok om jag gör mina grejer själv. Vi tillbingar mycket tid tillsammans , vad det än må vara.

Vi har varit med om en hel på var sitt håll innan, så vi värdesätter livet mer än någonsin numera.

Jag gick efter utseendet!
Tycker om mat, så jag valde en som ser ut som Tore Wrethman.
Är dock skitnöjd.
Varit gift i 12 år.

Bråkar ytterst sällan (aldrig? Kan inte komma ihåg).
Gäller att visa hänsyn och ha LIKVÄRDIGA intressen.

Den perfekta flickvännen ska vara: Knäpp, piercad, tatuerad, fartgalen!

Jag har hittat min peeeeerfekta! Har aldrig direkt bråkat någonsin. Har skitkul ihop kan gå på krogen ihop bara vi och ha aproligt!!! Och hon förstår mina intressen och låter mig hållas och stöttar mig till 100% även om inte hon är speciellt intresserad. Och jag ger tillbaks.

Hm jag träffade en donna som delade mina intressen, såg bra ut, tjänade VÄLDIGT bra och engagerade sej i det jag gjorde, grälade aldrig heller.

Jag blev så less att jag dumpade henne.

Glad, söt, sexig, snäll och trygg i sig själv. :)

Osäkra tjejer med dåligt självförtroende kan verka lockande vid första anblicken, lätt att kliva fram och vara den stora trygga mannen, och man får känna sig som en klippa och allt det där. Fel, fel, fel! Finns få saker som är så jobbigt att leva med i längden som en person som ständigt går och nedvärderar sig själv. Hon kan vara hur bra som helst, men fattar hon det inte själv så hjälper det liksom inte. Alltså, tro på dig själv, och ge omvärlden lite "benefit of a doubt", oftast är den inte ute efter att skada dig.

En annan sak jag har insett är att det är väldigt bra om hon har något eget dyrt och tidskrävande intresse (förutom shopping!). Det måste inte vara samma som mitt, men om hon har något hon brinner för har hon förmodligen större förståelse för mina egenheter.

Och slutligen, som andra också varit inne på. Ibland är det inte rätt, och visst måste man anpassa sig i ett förhållande, men ibland är det faktiskt bättre att fly än att illa fäkta. Ingen blir gladare i slutändan av att man går och tragglar med ett dödsdömt förhållande.

Hm jag träffade en donna som delade mina intressen, såg bra ut, tjänade VÄLDIGT bra och engagerade sej i det jag gjorde, grälade aldrig heller.

så, var hon bara tråkig ? eller blev du Gay ?:D

Ja, det där är lite giftigt. Det får inte vara FÖR enkelt, då tappar man lätt intresset. Det är ju ingen kompis man vill ha, det är en flickvän, då måste det finnas lite dynamik också.

Rå - ska du skaffa flickvän :confused:

Hahaha nej verkligen inte...Är bara nyfiken på hur ni killar definierar en bra flickvän då jag har ganska många runt omkring mig som bråkar med sina respektive och det är alltid killen som är assur och arg på sin tjej..

Glad, söt, sexig, snäll och trygg i sig själv. :)

Osäkra tjejer med dåligt självförtroende kan verka lockande vid första anblicken, lätt att kliva fram och vara den stora trygga mannen, och man får känna sig som en klippa och allt det där. Fel, fel, fel! Finns få saker som är så jobbigt att leva med i längden som en person som ständigt går och nedvärderar sig själv. Hon kan vara hur bra som helst, men fattar hon det inte själv så hjälper det liksom inte. Alltså, tro på dig själv, och ge omvärlden lite "benefit of a doubt", oftast är den inte ute efter att skada dig.

En annan sak jag har insett är att det är väldigt bra om hon har något eget dyrt och tidskrävande intresse (förutom shopping!). Det måste inte vara samma som mitt, men om hon har något hon brinner för har hon förmodligen större förståelse för mina egenheter.

Och slutligen, som andra också varit inne på. Ibland är det inte rätt, och visst måste man anpassa sig i ett förhållande, men ibland är det faktiskt bättre att fly än att illa fäkta. Ingen blir gladare i slutändan av att man går och tragglar med ett dödsdömt förhållande.

Underbart svarat! Men en fråga bara varför inte shopping? :tungan

Last edited:
Hahaha nej verkligen inte...Är bara nyfiken på hur ni killar definierar en bra flickvän då jag har ganska många runt omkring mig som bråkar med sina respektive och det är alltid killen som är assur och arg på sin tjej..

Då är det förmodligen så att hon försöker göra om den perfekta killen hon blev kär i , så att allt ska passa henne. Tjatar och gnatar tills killen tröttnar.

Dessa honor blir senare 40+ bitterf****or som förstör stämningen överallt där dom far fram. Stor varning för dessa.....

Då är det förmodligen så att hon försöker göra om den perfekta killen hon blev kär i , så att allt ska passa henne. Tjatar och gnatar tills killen tröttnar.

Dessa honor blir senare 40+ bitterf****or som förstör stämningen överallt där dom far fram. Stor varning för dessa.....

Eller så kanske gubben efter ett par månader visar sitt "rätta jag" och sen gnäller över att kärringen är besviken över att drömkillen förvandlades till padda på sofflocket. Såna blir vid 40+ s.k slappk**ar:D

Nä, allvarligt. Lärde mig en gång att när man rider ska man hålla tygeln som om man har en liten fågelunge i handen. Om man håller för hårt så dör den och om man släpper så flyger den sin väg. Är väl lite som förhållanden, man kan inte äga sin partner. Och vill man ändra en person så var man väl aldrig kär i den man hittade, då söker man nåt annat. Sen ska man aldrig ta varann för givet utan uppskatta sin partner och även visa det. Tror vi tjejer är dåliga på att just det sistnämnda och tar för givet att det bara är vi som ska få uppmärksamhet och komplimanger.

Eller så kanske gubben efter ett par månader visar sitt "rätta jag" och sen gnäller över att kärringen är besviken över att drömkillen förvandlades till padda på sofflocket. Såna blir vid 40+ s.k slappk**ar:D

Nä, allvarligt. Lärde mig en gång att när man rider ska man hålla tygeln som om man har en liten fågelunge i handen. Om man håller för hårt så dör den och om man släpper så flyger den sin väg. Är väl lite som förhållanden, man kan inte äga sin partner. Och vill man ändra en person så var man väl aldrig kär i den man hittade, då söker man nåt annat. Sen ska man aldrig ta varann för givet utan uppskatta sin partner och även visa det. Tror vi tjejer är dåliga på att just det sistnämnda och tar för givet att det bara är vi som ska få uppmärksamhet och komplimanger.

:tummenupp , ännu en av väldigt få som fattat vad det går ut på. Håller fullt med att många killar är duktiga på att låta förhållanden gå i kras, av olika anledningar.

Till trådskaparen:

En undran, varför frågar du ? Är det svårt att bli accepterad av den man är intresserad av , så är nog rådet. : var dig själv, inte någon du tror att du ska vara, för att passa.

Accepterar inte din tilltänkta hur du egentligen är, skippa honom å gå vidare.

Personligen vill jag att min perfekta flickvän ska vara :

Rik, snygg och ung. :D

Är inte du tillsammans med hon lapplisan? :rofl

Den gamla klassikern "Kåt, glad och tacksam" dyker upp i huvudet.. Inte helt fel ute även om självsäker saknas..

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025