ER6-tråden

Han hade kunnat gett mig böter och ombesiktning på både ljuddämpare och reflex, men var schysst:tummenupp

Såg honom ganska omgående, så han undrade varför jag åkte så sakta. hihi
Sa att jag tyckte det vore dumt att åka dit för fortkörning också, när det verkade som han redan hade en anledning att följa efter...

men när man får ombestiktning, kollar dem inte igenom hela hojen då?:confused:
 
Är de nån som har satt på nån annan ljud dämpare på sin ER-6?
Undrar om de e bara ljudet som ändras eller får man en annan karaktär och effekt höjning också?
Finns de nåt annat man kan göra för att lätt trimma lite?? Strypningar??
Skulle vilja öka på lite på min flickväns ER-6a
/Tiger1050
Efter jag bytte till G&G-slipon tycker jag karaktären ändrats. Den reagerar kvickare på gasen nu, men en stor del av den roliga kicken i slutet av registret har försvunnit. Detta kanske beror på bättre kräm i mellanregistret med effektdämparen, men gillade faktiskt karaktären bättre med orginalblåset.
/mina 5 cent...
 
Bleh, böter igår och idag lyckas man lägga hojen i en blöt rondell.. jag är lat, är det någon som har koll på vad kylvingen kostar till vänster sidan? :tummenupp
 
Bleh, böter igår och idag lyckas man lägga hojen i en blöt rondell.. jag är lat, är det någon som har koll på vad kylvingen kostar till vänster sidan? :tummenupp

Tråkigt. :(

Det här stod nyligen:

Jag bytte höger kåpa (den delen blinkersen sitter på). Fick lite rabatt på den så jag betalade 2500 inkl klistermärket (som Kawa tar extra för...). Men tror den ligger på 2650 exkl klisterlapp.
 
Batteri

Någon som har något tips på vad man kan göra om batteriet tar slut?
Det har tagit slut två gånger denna sommaren. På verkstaden hittar de inget fel på hojen eller batteriet.
Någon som vet något eller har haft samma problem?
 
Någon som har något tips på vad man kan göra om batteriet tar slut?
Det har tagit slut två gånger denna sommaren. På verkstaden hittar de inget fel på hojen eller batteriet.
Någon som vet något eller har haft samma problem?

Kawasaki har faktiskt garanti även på batteriet, så snacka med ÅF :tummenupp
Om du inte testat med att byta redan då...
 
Någon som har något tips på vad man kan göra om batteriet tar slut?
Det har tagit slut två gånger denna sommaren. På verkstaden hittar de inget fel på hojen eller batteriet.
Någon som vet något eller har haft samma problem?

Jag har hört några till som haft problem med batteriet men det är inte själva batteriet som är orsaken utan det var laddrelä eller liknande. Bakläxa för verkstaden.
 
Någon som har något tips på vad man kan göra om batteriet tar slut?
Det har tagit slut två gånger denna sommaren. På verkstaden hittar de inget fel på hojen eller batteriet.
Någon som vet något eller har haft samma problem?

jag har haft det problemet, då var det laddningsregulatorn som hade gått paj.
 
Angånde killen som vill trimma sin ER6a med Turbo!!!!!!!!!!!

Det är AVA mc som gjort det, ring dom om pris.
Meeeeen du är ju medlem här så ja berättar på en gång att dom gör det på din hoj för............ 30000kr har redan pratat med dom om det :-)
 
Är de nån som har satt på nån annan ljud dämpare på sin ER-6?
Undrar om de e bara ljudet som ändras eller får man en annan karaktär och effekt höjning också?
Finns de nåt annat man kan göra för att lätt trimma lite?? Strypningar??
Skulle vilja öka på lite på min flickväns ER-6a
/Tiger1050

Det är bara för ljudet, utan mappning så blir det närmast en försämring eftersom det blir ökat flöde men inge mer soppa(knappt märkbart dock)..
Så vill du ha mer krut får du punga ut för en ommappning också, och det är ju inte så billigt tyvärr..
 
Kawasaki har faktiskt garanti även på batteriet, så snacka med ÅF :tummenupp
Om du inte testat med att byta redan då...

Har snackat med ÅF och de sa att det var inget fel på batteriet utan att de bara kontrollerade det och laddade så funkade det.
Får ditt imorgon igen och se vad de säger!

Jag har hört några till som haft problem med batteriet men det är inte själva batteriet som är orsaken utan det var laddrelä eller liknande. Bakläxa för verkstaden.

Ok, man får väl säga till de vad de ska titta på. Tycker inte man ska behöva göra det.

jag har haft det problemet, då var det laddningsregulatorn som hade gått paj.

Tack, ska be de titta på den.
 
Last edited:
Jag tror att sido kåpan på n modellen kostar 700kr

Får hoppas att du har rätt, isåfall kan man nästan leva med det. Ska jag se nåt positivt med att man slira av vägen i regnet så skulle det väl vara att jag fick tummen ur och beställde ett Rizoma fatbar.. Tack ska du ha Zvonko :tummenupp
 
hämta min min -07 förra måndagen,:):) nyss gått 100mil, så d blir och åka till doktorn imonr å byta olja och filter, och på med ett slip-on om d har kommit
 
Tjena er6 lovers... Även jag har börjat med "drogen" styla motorcykel men jag måste säga att det känns som utbudet till våra cyklar är hyvsat begränsat, har läst hela tråden hittat ett par bra sidor med styling och diverse andra delar men det känns som de borde finnas ännu fler?.. Har rensat baken (integrerat baklyse/blinkers) beställt enkelkuts, har planer på att byta styre samt lacka fälgar, motor och dem andra tråkiga aluminiumdelarna som finns på hojen svarta (min är svart/guld). Tycker inte heller framlyktan är så snygg skulle hellre haft den som sitter på z750. Kommentera gärna det jag skriver alltid bra med några andras tankar..
 
Hoj !!

Har hängt en hel del på denna tråd nu :)
Är hojlös just nu :( Sålde mitt monster (900) 5 Juli
Det jag funderar på just nu är om effekekten i en er 6 räcker den till :confused:
Har fått känslan att det är "många" som köper er 6 som första hoj, kommer man växa ur hojen ?? Inte för att Mostret som jag sålde var någon effekt maskin, men det var juste vrid.
Ska ta mig till Västerås för provköra en er 6 för att känna själv.
Men vad tycker ni om era hojar, är ni nöjda med den :confused:

Kanske en blivande kawasaki er 6 ägare :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top