Hyra tung MC i Örebro 18e Juli.

JohanOeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Yamaha FZ 750 -87 *SÅLD, Snyft* ,Husqvarna WRX 125 -95
Hej. Jag ska äntligen ta körkort (Tung MC) och har uppkörning den 18e. Oturligt nog kommer trafikskolan som jag kört med vara stängd och jag har därför inte tillgång till en tung MC.

Så jag undrar om någon här på forumet vet var/om man kan hyra en MC i Örebro?

Eller Kanske finns det någon som har nån gammal 750+ cc som de (mot ersättning såklart) kan hyra/låna ut till en 22årig kille som kört 2hjuligt sen 7års åldern?

Sitter i tajt sitts, så alla förslag mottages med största tacksamhet!

Mvh

Johan Öberg

Man tycker ju det. Jag har redan varit övertalsam men fått svaret att "Vi får egentligen inte hyra ut till folk som kör upp Privat, detta då vi inte har tillstånd för uthyrning"

Men om man kör två gånger hos de andra skolorna lånar de gärna ut hojen för 1200 kr... Så om jag ska hyra av en annan blir det 950x2+1200.

Fint va, 3000 spänn!

Naaa, köper hellre en veteranhoj för ca 10k och kör på den.

Men nu är det ont om tid, kl 1300 på onsdag är det dags!

dåligt av din trafik skola .. om du kört med dem och inte får hyra hojen

Alla är på semester, annars fick jag det....

Känns så absurt surt att vara helt förberedd men sakna det viktigaste. Min farbror har en Honda Deuville 650..... Inte 700 cubik. Gaaaahh!!

Kolla om du får fatt i en gammal CB750 för 10k, lättkörd hoj som borde klara dig igenom uppkörningen...

sorry, men det bästa tips jag har i din situation. Kan vara svårt att hitta nån som hyr ut.

i värsta fall kan du ju höra med carlbarks, dom kanske har nån gammal inbyteshärk ståendes?

i värsta fall kan du ju höra med carlbarks, dom kanske har nån gammal inbyteshärk ståendes?

Tack alla for den hjälp de gett. Jag är numera en godkännd Mc-Förare! Hahaha! :tummenupp

Jag ringde Carlbarks (som gav samma svar som samtliga övriga handlare) och de ville inte hyra ut. Han tipsade dock om EuroWheels i Fellingsbro. Så jag ringde dem och fick svaret av en tjej "egentligen inte." Jag stod på mig "men ibland gör ni undantag!?". Hon skrattade och sa att jag skulle återkomma när ägaren var inne. Visst ser ni! han frågade vad jag ha så jag sa minst 700cc och 35 kw. Fick svaret "Då har vi många du kan välja på".

Det är så det ska vara, folk litar på varandra.

Så två tummar upp för EuroWheels som räddade mig och var ytterst hjälpsamma.

Jag kollade på att köpa hojjar för 10k men det slapp jag.

JAG HAR MC-KORT! Vilken känsla!

Det enda som var negativt på uppkörningen var att jag välte en kon i högfarts manövern (fick göra om den och då gick det galant) samt att jag fick kritik för att ligga lite nära en lastbil på motorvägen.

Ha en trevlig helg så ses vi på vägarna.

Ps. Jag letar billig hoj som är äldre än -88 (alt. är billig i försäkring), så om nån har något tips på den fronten är jag idell öra! Ds.

Kul, grattis! Du har en uppsjö billiga hojjar att välja på. Står väl folk på kö med gamla sporthojar att sälja. Köp en FZR 1000, billig att äga och mycket att köra med. Jag började själv med en sån. Bara ett tips.
Ha så kul på vägarna och kör försiktigt!

MVH

Edit: stavfel

grattis till kortet....

jag håller me henkebenke.. köp en FZR 1000 har en själv... pigg hoj me billig försäkring.. rolig hoj helt enkelt..

Grattis till lappen och ta det lungt i trafiken första året!

Jag har en Fz750 -85.
Alldeles utmärkt som förstahoj. Om du är intresserad så kanske jag säljer. =D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!