Skånska kringelikrok vägar?

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Har utforskat en del av skåne kring Helsingborg-Perstorp-Eslöv området och har visserligen hittat en del sträckor som lämpar sig bra för aktiv hojkörning. skulle dock vara suveränt att få tips på var man hittar vägar som svänger rejält så att man kan köra aktivt utan att för dens skull köra alldeles för fort.

Drömvägen är en kringelikrokväg på öppna fält där bebyggelsen är gles. Det skall vara roligt att köra fast man ligger runt 100 och gärna kurvor som aldrig tar slut...

Tacksam för tips! Om ni inte vill avslöja favorit vägen för allihop så går det bra att skicka ett PM, jag har också ett par tips att delge er som helst vill köra aktivt men inte störa och helst inte synas.

/D.

vägen från blentarp mot "häckeberga" är go som fan när den går nerför... då vill man gärna ha en växel till på motarden :huvet

rekomenderas skarpt :tummenupp

På Bike.se hittar du lite vägtips från hela landet.

Min personliga favorit är vägen mellan Glimåkra och Lönsboda här borta i NÖ men det är lite långt att köra från Helsingborg :/

På Bike.se hittar du lite vägtips från hela landet.

Min personliga favorit är vägen mellan Glimåkra och Lönsboda här borta i NÖ men det är lite långt att köra från Helsingborg :/

Glimåkra är jag väl bekant med, där finns ett stenbrott jag brukade fridyka i. Kommer dock inte ihåg vägarna i området. Läge att kolla upp saken...

Tack för tipset! /D.

Då hörde du oss innan då... :tungan
Jag hör er dagligen, era slynglar :fatta!

Närå, det är ytterst sällan någon kör olämpligt här. Så kör på ni bara. Annars har ni vägen från Slimminge mot Blentarp. Sväng vänster mot Stenberget. Det är en jäkla fin väg! Först uppför åsen men öppna fina kurvor. Sedan åskrönet med supersnabba partier, helt öppet med fält på båda sidorna. Se upp för traktorer bara. Bonden på krönet kör ofta där och han har STORA maskiner = han tar nästan hela vägen. Ajja, ni får se när ni komer dit. Om ni inte redan kört den.

Se som sagt upp bland husen bara. Varken jag eller grannarna önskar bli påkörda av er.

Allvarligt....finns det många som blir störda i området? Kanske läge att radera tråden ikväll:rolleyes: /D.
Inte vad jag vet. De allra flesta kör förnuftigt.

Last edited:
3054848 Jag hör er dagligen, era slynglar :fatta!

Närå, det är ytterst sällan någon kör olämpligt här. Så kör på ni bara. Annars har ni vägen från Slimminge mot Blentarp. Sväng vänster mot Stenberget. Det är en jäkla fin väg! Först uppför åsen men öppna fina kurvor. Sedan åskrönet med supersnabba partier, helt öppet med fält på båda sidorna. Se upp för traktorer bara. Bonden på krönet kör ofta där och han har STORA maskiner = han tar nästan hela vägen. Ajja, ni får se när ni komer dit. Om ni inte redan kört den.

Se som sagt upp bland husen bara. Varken jag eller grannarna önskar bli påkörda av er.

Var där vi körde idag, den biten gillar jag som fan.

Jag hör er dagligen, era slynglar :fatta!

precis den vägen jag menar.. vid dom öppna fälten.. sjuuuukt nice o gasa rejält där. inne bland husen kör man ju med huvet o tar det nätt. :pannkyss

kan lägga till vänster i stenestad. om man kommer söderifrån vill säga.. sjukt go väg. höger e bra med.. men ett jävla förädiskt ställe o köra på... mycket grus o skit.

Färingtofta - N. Rörum - Sösdala - Ynglingarum osv..

Körde där idag (Färingtofta-N.Rörum tog en 22 mila runda), fick ett tips om att denna väg är bra men jag tycker dessa stäckor är för snabba. Man måste upp alldeles för högt i fart innan det blir underhållande nog.

Vill ha underhållning fast man snittar ca 100...

Sösdala-Ynglarum ha jag inte kollat upp. Skall kolla läget, tack för tipset!/D.

3054877 Körde där idag (Färingtofta-N.Rörum tog en 22 mila runda), fick ett tips om att denna väg är bra men jag tycker dessa stäckor är för snabba. Man måste upp alldeles för högt i fart innan det blir underhållande nog.

Vill ha underhållning fast man snittar ca 100...

Sösdala-Ynglarum ha jag inte kollat upp. Skall kolla läget, tack för tipset!/D.
Kör till Kågeröd mot Knutstorp, vänster mot Klåveröd sen höger mot Stenestad.

I Stenestad kan du köra höger eller vänster, vilket val du än tar så blir du nöjd.

Var det dig jag mötte vid Forestad vad 18-tiden?

Röd Speed Triple, vitt ställ.

Helt rätt! Jag noterade din helfräcka hoj.Världen är liten:D . Jag noterade din uppmärksamhet när jag bromsade in, du tänkte formodligen att "här kommer ännu en galning":D .

/D.

Vägen mellan Båstad och Västra Karup på bjäre är himla go. Lagom bred med bra kurvor och en enastående utsikt över öppna fält mitt uppe på hallandsåses. Kör du sedan tillbaks mot båstad har man utsikt över hela laholmsbukten..helt fantastiskt! Enda nackdelen är väl att det kanske ligger lite för mycket bondgårdar i anslutning till den där man inte vågar ta i järnet.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard