Förminskning av digitalbilder;;

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:va Skulle behöva någott program som är enkelt att använda för förminskning av digitalbilder som jag tagit på Köln-Mässan som jag vill dela med mej av på denna sidan men dom bilderana som jag tagit är för stora så jag måste förminska ner dom för att skicka dom, mina datakunskaper är väldigt små. hoppas det finns en vänlig skäl som vill dela med sig av sina kunskaper;, Tackar på förhand. :tummenupp :Bugar :Bugar :Bugar

Prova FastStone Photo Resizer. Där kan du ändra storlek och göra en hel massa annat på en bunt bilder på en gång.
Gratis är det också..

Nemas problemas ;)
Ble själv glad när jag hittade det :)

Jag har just hittat ett sätt. Om du använder Micrisoft Photo Editor så gör så här:

Öppna bilden
Klicka på "Ändra storlek" under fliken "Bild"
Minska på % talet till lämplig storlek
Tryck på OK
Spara bilden (ge filen ett nytt namn annars har du inte kvar bilden med hög upplösning:tummenupp )

Photoshop har annars en funktion för att göra samma sak på många bilder. Ex förminska och lägga till signatur/copyright

Vrak2005 skrev:
2560388 Jag har just hittat ett sätt. Om du använder Micrisoft Photo Editor så gör så här:

Öppna bilden
Klicka på "Ändra storlek" under fliken "Bild"
Minska på % talet till lämplig storlek
Tryck på OK
Spara bilden (ge filen ett nytt namn annars har du inte kvar bilden med hög upplösning:tummenupp )

På 4.680 st bilder? Till en given storlek?
:tomten
Gör om, Gör rätt

kaZmur skrev:
2559841 http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Ladda hem och installera, sen kan du högerklicka på bilderna och välja resize... plättlätt!

Så ska det låta.

Dal-Mausen

Last edited:
Kuazimudo skrev:
2559837 :va Skulle behöva någott program som är enkelt att använda för förminskning av digitalbilder som jag tagit på Köln-Mässan som jag vill dela med mej av på denna sidan men dom bilderana som jag tagit är för stora så jag måste förminska ner dom för att skicka dom, mina datakunskaper är väldigt små. hoppas det finns en vänlig skäl som vill dela med sig av sina kunskaper;, Tackar på förhand. :tummenupp :Bugar :Bugar :Bugar

http://www.acdsee.com

Ett bra program ! Här kan du ändra storlek på flera bilder samtidigt. :yoparty

Lyfter en gammal tråd ..

Jag använde detta program till XP och det funkade kanon! Tyvärr nu när jag kör Vista så går det inte att installera ...

Är det nån som vet om det finns nått program som liknar detta och funkar på Vista?

Bästa vore väl att skippa Vista helt? Många stora företag, tex Adobe som säger att dom aldrig kommer utveckla program till vista.

Microsoft...., ytterligare ett plus för att man inte uppgraderat.

Om man bortser från att inte alla XP program funkar så tycker jag att Vista funkar bra. Sen om det är så mkt bättre.. det vetefan ..

Finns nåt som heter Graphic Workshop
http://www.mindworkshop.com/alchemy/gwspro.html
som jag har använt. Alldeles utmärkt.
Känner inte till övre gränsen för samtidiga jobb men en 1000st i taget är nog inget problem.

Låter bra, ska pröva det!

Last edited:
Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back