Var hittar jag en Joust TC-5?

De flesta svenska butiker har rätt begränsat lager, så man brukar få beställa om man vill ha en speciell hjälm. Beställer man brukar man få betala listpriset och då kostar en xr1000 ca 4600 skr.
Jag beställde min (cutlass tc2) på fcmoto.de och fick hem den på fem arbetsdagar för 3890 skr. (dock många som haft problem med fcmoto, men för mej funka det perfekt.)

/B)

Har letat runt i en massa mcbutiker utan att hitta denna hjälm, en Shoei XR-1000, joust TC-5.

Jag tycker att den är grymt snygg. Har inte sett många som har den heller. Kanske därför jag har så svårt att hitta den i butikerna.

Någon som vet var i Sverige den säljs och hur mycket den kostar?

Last edited:
Någon som vet var i Sverige den säljs och hur mycket den kostar?

Hittar du inte den i Sverige så finns det gott om dom på tyska Ebay. Cirka 400Euro med frakt hem till Svedala....

Jag beställde genom min lokala mc-handlare som tog den via Duells. Tog 6 månder att få hem den.:huvet Så min rekomendation är att beställa den via tyskland!!!

//KaliZ

Bifogat

• Joust.jpg
    Joust.jpg
    74.6 KB · Visningar: 47
  • Joust2.jpg
    Joust2.jpg
    73.1 KB · Visningar: 46
  • Joust3.jpg
    Joust3.jpg
    41.3 KB · Visningar: 48
Som sagt. Grymt snygg. Hur mycket gav du för den? 6 månader låter helt sjukt!
Dom svarar tyvärr inte på mail. Vill inte beställa om jag inte kan få svar av dem.

Den måste beställas eftersom den inte ligger i det ordinare svenska sortimentet av hjälmar och tas därför inte in i sverige. Jag gav sjukt mkt för den! :huvet 4690:- Å då ville de inte pruta en spänn. Fick ett dragskydd som kompensation för den långa leveransen. Saken var den att den var slut.. så de beställde direkt ifrån fabriken. Viss ledtid på fabriken sedan 2-3 månader bara för de var tvugna att vänta till de hade en container full!

Men jag är super-nöjd med den. Gillar inte döskallar, drakar osv utan vill ha en ganska clean hjälm... å då var det inte mkt kvar att välja på eftersom shoei passade mitt huvud bäst.

//KaliZ

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard