Grundinställning Framgaffel

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Drz 400sm 07
Hallå!
Har sökt runt nu som en galning efter grundinställningen på dämpningen till en r1:a -02. Jag söker efter inställningar på komp/retur fram och bak.
En klåfingrig polare rattade runt lite på sina inställningar utan att hitta tillbaka. Och han kommer hit om ca en timme, och nu upptäckte jag att jag inte har kvar service böcker och manualer till r1 02-03.

Hoppas nån vet och kan svara.

//Micke

Där finns manualer på internet, 2sek på google eller i tråden som ligger som sticky i detta forum. Sen är orginaldämparna ändå så kass i justermånen att du inte märker någon skillnad om du är några klick fel så ställ justerskruvarna mitt i justeringen.

Där finns manualer på internet, 2sek på google eller i tråden som ligger som sticky i detta forum. Sen är orginaldämparna ändå så kass i justermånen att du inte märker någon skillnad om du är några klick fel så ställ justerskruvarna mitt i justeringen.

Men jag har ju sökt som faan och inte hittat något. Men sen söker jag bara på svenska eftersom jag inte kan något annat språk. Har använt båda söken du anger. Och på sh hittade jag bara länkar som inte funkade.

Men men tack för svaret.

...Men jag har ju sökt som faan och inte hittat något. Men sen söker jag bara på svenska eftersom jag inte kan något annat språk...

Sportrider dokumenterar den sättning man använt i sina tester:
http://www.sportrider.com/bikes/146_suspension_settings/index10.html

En bit ned i tabellen hittar Du deras förslag för både -02 och -04.

För min maskin blev deras förslag i styvaste laget - deras vägar och banor kanske är slätare - vad vet jag? Så för mig verkar en betydligt snabbare (öppnare) rebound och något mjukare kompression (fram) funka bättre (jag har också släppt på fjäderförspänningen fram ett snäpp för att få bättre SAG).

Men kanske något Ni vill testa för att jämföra med originalsättningen?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg