Vad täcker fabriksgarantin?

Rockskane

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Busa
Min hoj är inte ens ett år gammal. Nu visar det sig att en skruv som håller fast kåpan har lossnat, vilket fått till följd att en liten del av kåpan har legat an mot avgassystemet och smält! Jag märkte det inte förrän en skruv till lossnade och kåpan började puta ut. Jag misstänker att jag måste byta hela jävla kåpan för detta. Den del som smält kan ju nämligen inte skruvas fast igen.

Någon som vet om detta täcks av garantin?

Min hoj är inte ens ett år gammal. Nu visar det sig att en skruv som håller fast kåpan har lossnat, vilket fått till följd att en liten del av kåpan har legat an mot avgassystemet och smält! Jag märkte det inte förrän en skruv till lossnade och kåpan började puta ut. Jag misstänker att jag måste byta hela jävla kåpan för detta. Den del som smält kan ju nämligen inte skruvas fast igen.

Någon som vet om detta täcks av garantin?

Känns som att man själv får ansvara för att saker sitter fast (skakar ju lite).

fabriksgarantin täcker fel i produkten som tillkommit i fabriken..
"ojjsan hoppsan råkade visst glömma att sätta dit kolbultarna" o dyl.

I detta fallet var det inget fabrikationsfel på vare sig skruv eller kåpa, satt bara löst.

iofs tycker man ju att grejerna åtminstone ska sitta med lite loctite eller nåt.

men pja.

Ett helt kåpkitt kostar typ 1200 kr, inte så mkt o gnälla över direkt.

Kan bara säga att enbart en del till ena kåpan på min kostar runt 6000:- lackad och klar, och de flesta sporthojjar har nog något dyrare kåpor än 1200:- :D. det stod "Busa" i hans signatur, inte "Husa".

Men fråga återförsäljaren istället, eller huvudagenturen, det är ju bara de som kan svara på detta.

Last edited:
Ett helt kåpkitt kostar typ 1200 kr, inte så mkt o gnälla över direkt.
Trots att det inte är julafton än på ett bra tag så dyker en :tomten upp.

Säg gärna var du köper kompletta kåpkitt till en Hayabusa för 1200 kr, jag är intresserad!

Oavsett om killen SKA köpa en ny kåpa själv eller inte så tycker jag det är BEDRÖVLIGT med en hoj som inte ens är ett år gammal och så händer det nåt sånt här...Vore jag dig (trådstartaren) skulle jag in till butiken och KLAGA, även om garantin inte gäller så borde dom faktiskt tillgodogöra dig på ett eller annat sätt...

Fan man köper ju en splitt ny för över 100 000, och då tycker jag man varken ska skruva eller laga!

Jag tycker nog att det ska täckas av garantin.

Om man köper en bil och skalet till kofångaren inte är fastskruvat från fabrik så att det trillar i backen under färd, skulle någon acceptera en förklaring "man får ju själv kolla lite, det vibrerar ju vettu"

Varför ska man acceptera sämre kvalitet på en motorcykel?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard