Triumph problem...

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ville bara kolla om ni med nyare Trajjor (Tiger, Triple, sprint mfl) har upplevt problem med soppamätaren/färddatorn?

När jag kört ca 15-20 mil så visar mätaren att jag ska tanka och inte kommer en meter till, ibland så hoppar den igång igen för att sedan visa 0 igen... lever liksom sitt eget liv, antagligen något datafel?

Fler än jag med detta fel?

Ville bara kolla om ni med nyare Trajjor (Tiger, Triple, sprint mfl) har upplevt problem med soppamätaren/färddatorn?

När jag kört ca 15-20 mil så visar mätaren att jag ska tanka och inte kommer en meter till, ibland så hoppar den igång igen för att sedan visa 0 igen... lever liksom sitt eget liv, antagligen något datafel?

Nja, Daytonan har ju inte återstående bränsle/tankmätare digitalt, däremot momentan samt snittförbrukning.

Min snittförbrukning har ett hyss för sig och intar ett högt "grundvärde" efter vissa stopp. Ju längre jag kört innan stoppet, ju tyngre är det att på nytt "jobba ned" snittförbrukningen! Jag bryr mig därför inte så mycket om snittförbrukningen, utan momentanförbrukningen säger mer...

Jag avvaktar så får man se om det inte kommer någon uppdatering till slut...

Ha de!

hej hej tror att du har samma problem som jag hade på min sprint st -05..
de började med att mätaren helt plötsligt visade tom tank och lampan
tändes!!!! på min var det bränslegivaren som lagt av, och det är inget
ovanligt fel tydligen... Ring din närmsta triumph verkstad så byter dom den
på garantin!! mvh// jonny ps för övrigt så har min gått jäkligt bra...

Känt fel på nya Tigern det där. Står bland annat om det i senaste numret av engelska Bike samt TWO.
Får anta att det kommer en fix från Triumph.

Känt fel på nya Tigern det där. Står bland annat om det i senaste numret av engelska Bike samt TWO.
Får anta att det kommer en fix från Triumph.

Okej... ska kolla upp det, spelar inte så stor roll men eftersom datan fins där vil man ju att den skall visa rätt. Kollar trippmätaren så länge...

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard