Köpa var iner gaffelben yzf r6 99-02

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Äntligen har jag fått hem mina kompletta gafflar till YZF R6 99a men båda inerbena va tydligen krökta :mad:

Så min fråga lyder vet någon var man kan köpa 2 inerben till gafflarna, men minst 1st, har sätt till R1an iner gaffelben för 1000kr o till flera modeler men inte just R6an.

Kanske någon vänlig själ som vet var man kan få tag i inergaffelbena till R6an från år 99-02 ? om de inte e samma från år 99-04.

Äntligen har jag fått hem mina kompletta gafflar till YZF R6 99a men båda inerbena va tydligen krökta :mad:

Så min fråga lyder vet någon var man kan köpa 2 inerben till gafflarna, men minst 1st, har sätt till R1an iner gaffelben för 1000kr o till flera modeler men inte just R6an.

Kanske någon vänlig själ som vet var man kan få tag i inergaffelbena till R6an från år 99-02 ? om de inte e samma från år 99-04.

Blev du blåst? Jag menar, visste du inte att gaffeln var sned?

Ps. Det stavas innerben, inte inerben.

Blev du blåst? Jag menar, visste du inte att gaffeln var sned?

Ps. Det stavas innerben, inte inerben.

Oj stavade vist lite fel, så kan de gå.

Jo jag viste att de vänstra benet va böjt men de hindra inte mig, men de högra skule vara rakt så de blev man lurad på, men har även hört en sak att just R6ans innerben e rätt klena, så även om man kollar på dom o har sig så kan dom se raka ut men har man ingen svarv eller bra syn i bland så har man svårt för o se att de e lite böjt.

Men de e inte så lätt o se heller att de högra innerbenet va skeft 0,45 mm med blotta ögat.

Men alla saker i gaffelbena fungera med retur/ skysteringarna/ fjäder spänigen, så de e jag nöjd med, bara få tag i 2 st nya innerben, tror inte jag kommer förlora på de en då i slutändan, sakerna jag köpte va ju som hittat en då.

Man ska inte vara lessen för att man har köpt billiga prylar, kan ju altid hänga upp dom som väggprydnad annars :D

Varför betala 3000-9000 för ett par kompletta när man ändå inte vet om något e böjt o får bytta innerbena en då eller leta efter andra gafflar, bätre o slänga 300kr på ett par böjda kompletta gafflar då o bytta till sprilans nya innerben :) i slutändan så tror jag att jag tjänat flera tusen på detta en då o e 100% att innerbena e 100%raka ju :D för man kan aldrig vara säker på beg saker om de e 100% rakt ju.

Har hittat nya innerben nu :) men undra om 1588kr styck e billigt, eller om jag ska leta vidare.

Last edited:
Kolla med Grevens MC delar. Köpte ett helt ben där till min R6:a.

Vad kosta dom styck där då? för jag har hittat innerben sprilans nya för 1588kr styck, o som sakt behöver 2, o sen va de lite med de att dom kanske inte e 100%raka om de e beg ju, kan ju vara 99.9% raka o då blir jag inte nöjd :(

Man kan la räkna så här, jag har köpt H+V gaffelben kompletta + att jag kanske köper innerben som e 100% raka & samanlakt slängt ut 3476kr o e 100% raka.

Var hittar man gaffelben kompletta för under 3476kr som e 100% raka?

Last edited:
finns på touring.se

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!