175cc till DTR?

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Tjena!

Nu börjar min cylinder och kolv bli slut så nu undrar jag om det finns nå trimcylinder o kolv till en DT 125R?

Jag har hört att det finns big boore kit till den äldre modellen LC men finns det till DTR?

Tacksam för svar :)
 
Vet någon om om det passar till alla årsm till dtr? jag har en 98a

Och kan man ha originalförgasare till trimmet?
 
Vet någon om om det passar till alla årsm till dtr? jag har en 98a

Och kan man ha originalförgasare till trimmet?
har du 28 mm eller? visst det lär la gå men får den för lite bensin så bli den mkt varmare och chansen för att det skär ökar då.... men med större förgasare får du ju mkt mer effekt med men det fattar du ju...
men tror att det ska gå men kan inte påstå att jag är elit men prova. men va noga med att kolla om den bli för varm.. det är mitt tips hoppas det stämmer men det gör det nog för hörde detta från säkra källor och har själv erfarenhet av hoj som får för lite bensin.. :P lycka till:tummenupp
 
har du 28 mm eller? visst det lär la gå men får den för lite bensin så bli den mkt varmare och chansen för att det skär ökar då.... men med större förgasare får du ju mkt mer effekt med men det fattar du ju...
men tror att det ska gå men kan inte påstå att jag är elit men prova. men va noga med att kolla om den bli för varm.. det är mitt tips hoppas det stämmer men det gör det nog för hörde detta från säkra källor och har själv erfarenhet av hoj som får för lite bensin.. :P lycka till:tummenupp



Okeej :) ska kolla upp vad en större gasare kostar också, så får vi se sen :tummenupp
 
Hur blir det med besiktningen när man har 170cc? Bryr dom sig? märker dom ens?
 
Hur blir det med besiktningen när man har 170cc? Bryr dom sig? märker dom ens?

ja du det beror ju helt på vad du får för människa som ska besikta den.. men för att fälla dig måste ju dom bänka din hoj och det är ju nått som vi har lärt oss på detta forumet att dom inte har råd till eller pallar göra. Så tror chansen är liten.. men när jag kommer besikta min gasgas kommer jag sätta på mitt orginal rör+ katalysatorn där jag ska svetsa på en liten distans på slutet av den så det bli som en plugg..
men detta är ju väldigt lätt för mig att göra för min katalysator sitt längst "fram" i kröken vid mynningen av cylindren om ni fattar. Hade den inte gjort det hade jag bara skitit i det och kört in endå... så om du kan kan du ju alltid komma på någon egen form av strypning...
men om dom ser om det är 170cc har jag ingen aning om och vad dom gör om dom kommer på det beror ju på som sagt. men iförsig kanske dom inte behöver bänka din hoj om du har satt på en större cylinder eftersom man bara får ha 125cc för a1..... hmmm men står det inte 175 cc utanpå cylindren så är det nog inga problem.. dom lär ju inte ha någon vidare erfarenhet av 125:or så dom märker nog inget... men lycka till:tummenupp
 
ja du det beror ju helt på vad du får för människa som ska besikta den.. men för att fälla dig måste ju dom bänka din hoj och det är ju nått som vi har lärt oss på detta forumet att dom inte har råd till eller pallar göra. Så tror chansen är liten.. men när jag kommer besikta min gasgas kommer jag sätta på mitt orginal rör+ katalysatorn där jag ska svetsa på en liten distans på slutet av den så det bli som en plugg..
men detta är ju väldigt lätt för mig att göra för min katalysator sitt längst "fram" i kröken vid mynningen av cylindren om ni fattar. Hade den inte gjort det hade jag bara skitit i det och kört in endå... så om du kan kan du ju alltid komma på någon egen form av strypning...
men om dom ser om det är 170cc har jag ingen aning om och vad dom gör om dom kommer på det beror ju på som sagt. men iförsig kanske dom inte behöver bänka din hoj om du har satt på en större cylinder eftersom man bara får ha 125cc för a1..... hmmm men står det inte 175 cc utanpå cylindren så är det nog inga problem.. dom lär ju inte ha någon vidare erfarenhet av 125:or så dom märker nog inget... men lycka till:tummenupp


OKeej tack :tummenupp

Men nu börjar jag fundera på det där med ypvsen. Har hört att det blir ganska stor skillnad om man ställer den rätt. Tänkte om jag byter till 170cc och inte har ställt ypvsen, går den slöare då än om jag skulle ställa den rätt?
 
Hur blir det med besiktningen när man har 170cc? Bryr dom sig? märker dom ens?

Jag besiktade min med 165cc och allt på. Han frågade om det var en strypt eller om det var en "sån där som går så in i helvete" :D
Och när han kom tillbaka efter provkörningen så sa han "helvete vad den går!" :D
Så det var inga problem att besikta med större cylinder, iaf inte här i stan.

Och deLi har förklarat resten bra..
 
Jag besiktade min med 165cc och allt på. Han frågade om det var en strypt eller om det var en "sån där som går så in i helvete" :D
Och när han kom tillbaka efter provkörningen så sa han "helvete vad den går!" :D
Så det var inga problem att besikta med större cylinder, iaf inte här i stan.

Och deLi har förklarat resten bra..


Hahaha fan vad schysst killle :D
 
ypvsen är från fabrik inställd 180 grader fel för att inte ge full effekt. väldigt enkelt att fixa till det. det märks ganska stor skillnad när jag fixade den på min DT.
 
Men det är väll bara mellan vissa årsmodeller som den är fel ställd... tror det va mellan 87-98?...

MVH
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top