Rossi Slutar 2010

Exakt. Bra, du lär dig. :D

Om inte Capirossi hade krashat 2006 så tror jag han hade tagit hem det, iallafall fightats bra i toppen. När det väl funkade var han fruktansvärt snabb.

Men det finns inga om och men, denna säsong blir troligen Capirossis sista med tanke på de resultat han har uppvisat hittils. Man undrar om det är insperationen som har tagit slut?

Men det finns inga om och men, denna säsong blir troligen Capirossis sista med tanke på de resultat han har uppvisat hittils. Man undrar om det är insperationen som har tagit slut?
Kawasaki är tydligen sugna på att få med Capirex i sitt team till 2008 så "T-Rex" kanske hänger med en säsong till.

Om inte Capirossi hade krashat 2006 så tror jag han hade tagit hem det, iallafall fightats bra i toppen. När det väl funkade var han fruktansvärt snabb.
Absolut, detsamma anser jag gäller Gibbernau just 2006 men han gick ju tyvärr samma öde till mötes som Capirossi. Tänk om. Tanken kittlar, eller hur? De hade ju uppenbarligen ett väl fungerande paket, det vittnar Troy Baylis Grand Finale om på Valencia.

Absolut, detsamma anser jag gäller Gibbernau just 2006 men han gick ju tyvärr samma öde till mötes som Capirossi. Tänk om. Tanken kittlar, eller hur? De hade ju uppenbarligen ett väl fungerande paket, det vittnar Troy Baylis Grand Finale om på Valencia.
Gibernau gjorde väl inte särskilt mycket väsen av sig före kraschen heller?

Min helt egna spekulation om var Rossi kommer avsluta sin karriär i MotoGp.
Man kanske kan tänka sig att Aprillia kommer med en MotoGphoj och att Rossi avslutar på det märke han påbörjade sin racingkarriär.
Han har lyckats med det omöjliga förr och tänker just då på övergången till Yamaha som skulle vara en hoj att vara omöjlig att bli världsmästare på första året.

Gibernau hängde med bra till sista varvet på Jerez säsongen 2005 när Rossi knuffade ut honom i sandfållan, sedan dess blev han sig aldrig riktigt lik tycker jag.

Valentino Rossi skrev:
In the past, I was tempted to move to Ducati, because of the big adventure that it seemed: an Italian rider on an Italian bike. But there is no reason to change if you are already at home in a team.

Rossi har flera gånger uttalat att han är "hemma" hos Yamaha. Har det inte dessutom ryktats att Ducati-teamet fungerar på sätt liknande HRC, vilket Rossi ogillar. Förefaller inte särskilt sannolikt att han går till Ducati, och om Stoner håller ända in i kaklet är det svårt att se att det ens skulle finnas plats för honom.
Jag tror han avslutar karriären hos Yamaha, trots allt.

Jo, det tycker jag. Det är förstås bara min egna högst personliga åsikt. Det är en fråga om subjektiv bedömning av en helhet som omfattar mer än bara poängtabellen. Fakta lyckas inte alltid återspegla den komplexa verkligheten.

Jerez. Kval 2. Race bryter på 3'e varvet i pos 3 motorhaveri.
Losali. Kval 7. Race 4.
Istanbul. Kval 3. Race leder från varv 2 t o m 10, tappar till 11.
Shanghai. Kval 6. Race är inledningsvis uppe på pos 3 tappar till 9.
Le Mans. Kval 8. Sammanstötning i start, blir uttryckt i sandfållan, uppkörning från 16 till 8.
Mugello. Kval Pole. Race ligger 1 och 2 t om varv 15 tappar till 5.
Katalonien. Krasch...

Rossi hamnar bara i WSBK om någon öppnar plånboken ordentligt. Annars stannar han "hemma" i MotoGP.

Det e vad jag tror / A

Hade vart kul om Aprilia hade kommit in i motoGP klassen och Rossi hade avslutat sin karriär som totalsegrare på en Aprilia :yoparty

Men det är kanske lite vääääääl avlägset tyvärr....

Hade vart kul om Aprilia hade kommit in i motoGP klassen och Rossi hade avslutat sin karriär som totalsegrare på en Aprilia :yoparty

Det tror inte jag. :D Däremot med Rossi som förare är en annan femma...

Jag tror på det.. se inlägg lite högre upp :) Han om ngn skulle kunna göra ngt sånt OM Aprillia fick ut en GPhoj.. det perfekta avslutet :yoparty

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...