Kylare gått sönder i sista cellraden

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Någon som vet vem i vårat avlånga land som gör vattenkylare på beställning?.
Min har haft oturen att springa läck i sista cellraden längst ner mot turbon :-( Testade att löda den med alu lod special men fasiken det gick allt annat en bra.... Eller kanske du just sitter på en kylare till en K3 1000 GSXR maskin....

Hoppas någon har nått matnyttigt att skriva....

Jag brukar laga så här:
först tar jag en tandad matkniv (köttkniv) och skär av kylningsspjällen ca 5 cm åt vardera håll från hålet, både ovanför och nedanför kylkanalen. Sen tar jag en buntsax och klipper av kylkanalen där hålet är. Sen viker jag ihop den avklippta kylkanalen som en kaviartub åt vardera hållet. Sen häller jag i kylartätning. Sen är det bara att tuta och köra.

Jag brukar laga så här:
först tar jag en tandad matkniv (köttkniv) och skär av kylningsspjällen ca 5 cm åt vardera håll från hålet, både ovanför och nedanför kylkanalen. Sen tar jag en buntsax och klipper av kylkanalen där hålet är. Sen viker jag ihop den avklippta kylkanalen som en kaviartub åt vardera hållet. Sen häller jag i kylartätning. Sen är det bara att tuta och köra.

Alla tips är bra men fasiken inge kylarcement i min hoj.... Blir nog att lämna den på svetsning hos någon kunnig alu svetsare....

Men tack för iden`

det kan ju även funka utan cement om du kniper åt "kaviartuben" hårt... men det är klart, om du nu ska laga på rätt sätt ska du nog inte lyssna på vad jag har att säga i mek-trådarna :tungan

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu