Sökes: Depåvärd 17/7

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Tisdagsträningen 17/7 behöver ytterligare en Depåvärd. I dagsläget är vi två erfarna Depåvärdar (Teddy och Filip) och en novis (Perra Sandström) som behöver förstäkning av ytterligare en Depåvärd.

Vårt mål är TCB (Taking Care of Business) genom två Depåvärdar samtidigt som de andra två är ute och kör på banan och sedan alternera så att man TCB vart annat pass och kör vart annat pass. Erfarenhetsmässigt vet vi att det oftast behövs två pers till TCB, alltså flagga, släppa in och ut, bevaka banöverfart, hämta dagdrönare som ligger och dräller i en buske någonstans, skitsnacka, dricka kaffe, hålla radiokontakt med ambulans-Mats och eventuella funktionärer.

Du får gärna vara en passiv LMS-medlem som kommer långväga. Ingen tidigare erfarenhet krävs, vi kommer lära dig allt vi kan (det går rätt fort...). Vi ser gärna att du är nybörjare som kan växa in i rollen som Depåvärd och på sikt föra kunskapen vidare till nästa generation Depåvärdar.

Som belöning utser vi en stjärna på himlen som blir bara din för en kväll! Dessutom får du resten av livet gå runt med vetskapen om att du har gjort något bra som många andra inte gjort!

Låter det lockande? Svara här i tråden eller skicka ett PM till mig, jag kommer dock att vara off-line under helgen 7/7-8/7.

Hoho.... hade ju gärna hjälpt till. Men lär få det svårt att ordna frigång från sjukhuset. Kan lätt uppstå vissa friktioner så att säga. Man kanske dessutom måste vara medlem i LMS?

Gärna en annan gång?

Hoho.... hade ju gärna hjälpt till. Men lär få det svårt att ordna frigång från sjukhuset. Kan lätt uppstå vissa friktioner så att säga. Man kanske dessutom måste vara medlem i LMS?

Gärna en annan gång?

Nej, man måste inte vara medlem i LMS för att vara Depåvärd. Dock gör du nog bäst i att hålla ditt glada ansikte hemma, eller på max 100 meters avstånd från chefen, i alla fall de närmsta två veckorna. Vi håller tummarna för en lyckad nedkomst! :)

Tisdagsträningen 17/7 behöver ytterligare en Depåvärd. I dagsläget är vi två erfarna Depåvärdar (Teddy och Filip) och en novis (Perra Sandström) som behöver förstäkning av ytterligare en Depåvärd.

Vårt mål är TCB (Taking Care of Business) genom två Depåvärdar samtidigt som de andra två är ute och kör på banan och sedan alternera så att man TCB vart annat pass och kör vart annat pass. Erfarenhetsmässigt vet vi att det oftast behövs två pers till TCB, alltså flagga, släppa in och ut, bevaka banöverfart, hämta dagdrönare som ligger och dräller i en buske någonstans, skitsnacka, dricka kaffe, hålla radiokontakt med ambulans-Mats och eventuella funktionärer.

Du får gärna vara en passiv LMS-medlem som kommer långväga. Ingen tidigare erfarenhet krävs, vi kommer lära dig allt vi kan (det går rätt fort...). Vi ser gärna att du är nybörjare som kan växa in i rollen som Depåvärd och på sikt föra kunskapen vidare till nästa generation Depåvärdar.
Jag ställer gärna upp senare i sommar.
Bra initiativ.:tummenupp
Mvh
//
Benny

Jag ställer gärna upp senare i sommar.
Bra initiativ.:tummenupp
Mvh
//
Benny

Jo, du gör nog också bäst i att stanna hemma och kurera dig. Du kommer varken kunna köra eller bärga hojar.

Dr Teddy rekommenderar: "Mot brutna rev- och bröstben brukar jag ordinera en nyfångad kall lax innanför tröjan, en kylskåpsmagnet i varje sko och vitlöksklyftor i öronen, 10 till 14 dagar". Det blir 500 kr tack.
:)

Teddy skrev:
Dr Teddy rekommenderar: "Mot brutna rev- och bröstben brukar jag ordinera en nyfångad kall lax innanför tröjan, en kylskåpsmagnet i varje sko och vitlöksklyftor i öronen, 10 till 14 dagar". Det blir 500 kr tack.
:D

Du har ingen kur som fungerar på ryggskott och WAD?:gnissla

:rolleyes:

Att få höra Teddy hålla förarmötesgenomgång är :yoparty , han är pedagog ut i fingertopparna.
Ni skötte er kanonbra hela gänget :tummenupp
2 körde och 2 höll i flagg-grind-radiobiten.
Nu ser alla att man faktiskt kan kombinera om man är tillräckligt många som delar på en träning, bara för ett nytt gäng att anmäla sitt intresse till på tisdag då det inte finns någon ansvarig.

Att få höra Teddy hålla förarmötesgenomgång är :yoparty , han är pedagog ut i fingertopparna.
Ni skötte er kanonbra hela gänget :tummenupp
2 körde och 2 höll i flagg-grind-radiobiten.
Nu ser alla att man faktiskt kan kombinera om man är tillräckligt många som delar på en träning, bara för ett nytt gäng att anmäla sitt intresse till på tisdag då det inte finns någon ansvarig.
Tack för de orden. Jag vill bara intyga om att vi vekligen körde. Samtliga fyra (Perra, Filip, Micke och jag själv) körde två och två, vart annat pass, hela kvällen. Filip och Micke delade t o m hoj. Med samarbete och vilja, åsså lite hjälp från goda vänner (Alx, Lotta och Peter), går det som en liten dans. Det finns liksom inga skäl till varför man inte kan ställa upp som Depåvärd och arrangera en träning. Alla vi fyra som var Depåvärdar körde precis lika mycket som alla andra. Jag hoppas nu att ett annat gäng kan ta upp stafettpinnen och ta hand och nästa tisdag.

Och nu till en helt annan sak. Den här tråden, som ju är ett resultat av mina cyniska inlägg i en annan tråd om människors ovilja till osjälviska uppoffringar för kollektivet, har bara gjort att jag fått mer vatten på min kvarn. Den här tråden har legat ute nästan två veckor och jag har inte fått en enda intresseanmälan. Inte en enda. Så där har ni det. Det handlar inte om tid, pengar, uppmuntran eller möjligheter utan bara om vilja, ren och skär vilja.

Måste erkänna att jag drog på smilbanden när jag läste din ordination.
Men om sanningen ska fram, är du tusen gånger bättre depåvärd än doktor :pannkyss

Och jag håller med, folk är grymt lata på att hjälpa till. :huvet Gnälla och bråka på Sporthoj funkar bra, men viljan att hjälpa till IRL är inte fullt lika lätt. Konstigt :va
Hoppas någon vaknar till liv och hjälper till på er nästa träning.

En stor :klappar till er som drar ert strå till stacken.

Jag har nu gått med laxen innanför tröjan i 2 veckor och jag mår mycket bättre :tummenupp
Dessvärre tycker min fru att jag börjar lukta illa, och jag undrar nu om det blir värre om jag tar bort laxen?

Kanske, Kanske, om allt vill sig och laxen inte ruttnar..... Kan jag köra på tisdag... Tar då gärna på mig att hjälpa till.

Vet mer i helgen.
//
Benny

Med tanke på hur lite extra jobb det är att vara depåvärd borde fler kunna ställa upp på tisdagarna.

Från och med nästa säsong tycker jag att LMS borde ställa som krav på de som ska träna att de står uppskrivna på minst en träning under säsongen för att få köra. Då slipper vi att folk ska behöva rycka in i sista mínuten, ofta samma personer.

Är träningen inställd på riktigt den 7/8 eller är det för att det saknars depåvärdar? Jag kan tänka mig att ställa upp då om jag får hjälp av nån. Är i stan, hade tänkt att komma ut och har ingen räjshoj att köra med så jag kan värda hela kvällen. Men jag vill inte vara själv. :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...