Hjälp med nya däck!

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
675-Race!
Det finns säkert hundra trådar om detta menmen..

Upptäkte när jag var ute i garaget o skruvade dit sliponen som kom igår att jag behöver byta bakdäck då "kolet" börjar titta fram, men behöver oxå byta framdäck, men de har ja dock vetat om!

Tipps på bra däck tack, har fått erbjudande om Pirelli Diablo (vet inte vilket av dom) för 3250kr för en uppsättning, balanserat o klart, är detta dyrt lr??
eller är de någon som har någe bra tipps på billiga däck i Örebro trakten??

Har en Sv1000s o åker sportigt värre:)

//Johan

Upptäkte när jag var ute i garaget o skruvade dit sliponen som kom igår att jag behöver byta bakdäck då "kolet" börjar titta fram, men behöver oxå byta framdäck, men de har ja dock vetat om!

Tipps på bra däck tack, har fått erbjudande om Pirelli Diablo (vet inte vilket av dom) för 3250kr för en uppsättning, balanserat o klart, är detta dyrt lr??

//Johan

Jag har körtmed Pirelli Diablo Strada på en Daytona 955i, körde ca 500 mil med de däcken. Jag gillade dem skarpt, riktigt bra profil och bra grepp.

Bytte däck på Blackbirden i förrgår. Valde mellan Bridgestone 21, Michelin Pilot Road 2, Michelin Pilot Power och just Pirelli Diablo Strada.

Efter lite frågor och råd med montören så blev det Michelin Pilot Road. Det var bara Dessa och Bridgestones som mötte upp de kraav jag har. V-profil, hårdare gummi i mitten och mjukare på sidorna. Bridgestones skiljeer sig bara vad gäller priset, dvs ca 400:- dyrare per uppsättning.

Notan hamnde på 3900:-

//Johan

Ja om korden börjar titta fram är det hög tid att byta.
Valde Michelin Pilot Power 2 CT till min SV,kan verkligen rekommendera dessa.

Ja om korden börjar titta fram är det hög tid att byta.
Valde Michelin Pilot Power 2 CT till min SV,kan verkligen rekommendera dessa.

Power är säkert ett bättre däck (läs bättre grepp) men med lite pulver i motorn sliter man ner däcket på mitten inom 300 mil. Road är lite hårdare på mitten där du inte behöver så mycket grepp som på sidorna.

Det låter som ett vettigt pris. Man kan komma undan några hundra billigare om man köper från Tyskland och låter någon montera, men det blir ingen jätteskillnad. Har Diablo på R1:an och tycker dom är helt OK. Känns säkra i hyfsat tempo på bana, men har samtidigt ganska bra livslängd på vägen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg