Konstigt problem med Rs:en

ni kan inte ta hand om era grejer helt enkelt:D

spec inte du kim:arsele

det är de som är så illa jag tar verkligen hand om min älskling jag hade inte ens kört in henne , inte gasat fullt nån gång...... nu vet jag varför hon skar igen iallafall mitt knaster hade gått sönder och sabbat hela cyllen och kolven... som tur va så va de pappa som grejjat med det knastret så han får köpa nya grejjor åt mig för att han inte satte i knastret ordentligt :yoparty

det är de som är så illa jag tar verkligen hand om min älskling jag hade inte ens kört in henne , inte gasat fullt nån gång...... nu vet jag varför hon skar igen iallafall mitt knaster hade gått sönder och sabbat hela cyllen och kolven... som tur va så va de pappa som grejjat med det knastret så han får köpa nya grejjor åt mig för att han inte satte i knastret ordentligt :yoparty

hahahaha fy fan va rätt:P men du får nog vara beredd på att inte få nån hjälp av honom i framtiden:p

Jaha nu var det min tur:huvet Samma sak eller a kan väll berätta hella historien.

Det var så att jag nu skulle ut och köra körde cirka 7 mil då jag var på väg hem efter min resa. jag kör i 70 och ser att bakom mig ligger en bil i och nosar mig i röven så jag bestämer mig för att gasa när jag väll kommer upp i 110 så total dör MC som typ gasvajern hoppat av eller något drar in kopplingen och rullar ut mot kanten och den vill inte starta. :huvet Ringer till farsan och berättar vad som hänt och bestämer mig sedan att testa starta den igen, denna gång går den igång och verkar vara helt normal förutom att den fått sämre gas respons. Så jag testar och ser om det går att köra och åker sakta men säkert hemmåt i 50 +/- 10 km/h.

Under hela resans gång så har olje lampan blinkat till då man dragit på rullen men sedan slocknat vet inte om det är något glapper för det finns tillräckligt med olja (halv tank) så nu har jag börjat riva ner lite för att se efter.

Körde även med ett 135 munstycke stiftet är svart på toppen men lite brunare på sidorna.

Om den nu har skurit vad kan detta orsakats av?

Kan va så att jag inte slog på reservtanken också men jag tanka för 3 dagar sen och då har jag kört max 9-10 mil +/- 1. Om ens det och då har jag inte kört så att den driker mycket utan kört ganska lungt runt 8-9 tusen varv.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back