Skrapar kåpor, för fet??

Studera Toni Elias, den mannen kan hänga ut! Nu blir han tyvärr borta ett par månader från MotoGP pga skada men om du har några bandade race är det bara att studera! Annars kan du ju söka efter på honom bilder på internet.

Joda, jag har sett hans stil. Ser skoj ut :) .

Jag har faktiskt redan börjat tänka på att hänga mer med överkroppen, det är rätt skön känsla.

Sitter du bara rätt så ska du inte behöva byta nånting. Se till o häng så löser sig problemet :)

Såg att du skulle vara instruktör på köra snabbt kursen på Sviestad 20 Juli, du får visa då :tummenupp .
 
Last edited:
Du vet val att du kan flytta upp fotpinnarna pa din hoj, orginalinstallningen var i botten pa min, skrapade oxa pinnarna ett par ganger, flyttade upp ett snapp av 3(?) och har inte sedan dess fatt ner pinnarna:tummenupp

Nu snackar vi nerlägg va..:D:7peta Jag har pinnarna i högsta läget redan men har lyckats jobba upp kurvhastigheten sa pass att jag kan lägga ner tills fotpinnar och taspetsar skrapar i.:yoparty

Detta sker ibland pa Mittsverigebanan i 180-gradaren och i vänstersvängen efter start och mal. Jag är mycket stolt.:)

Hur det är med kontrollen i detta läget kan diskuteras. :rolleyes:

Min tyngsta del kan jag dock inte hänga ut för den ligger mot tanken...och nej det är inte pungen.:tungan Som jag tidigare nämnde är jag tjaouck och feut, jag har ibland svart att andas i mitt storlek 56 skinnställ. :näsblod
 
Nu snackar vi nerlägg va..:D:7peta Jag har pinnarna i högsta läget redan men har lyckats jobba upp kurvhastigheten sa pass att jag kan lägga ner tills fotpinnar och taspetsar skrapar i.:yoparty
Jag har mina pinnar i mellanläget (som den kom) verkar som högsta läget bara är ett litet snäpp upp men också en liten bit bakåt...märkte du nån skilnnad i körställningen när du flyttade dem?

/N
 
Ok! Hmmm, banta eller köpa ny fjäder. Fjädrar e inte så farligt dyrt va :)
Bästa stället att köpa fjädrar till min tungviktsklass?? Eller går det att fixa lite med inställningarna för att få det bättre?


Detta är sporthoj. Inga problem att lägga 25 papp på att lätta hojen 5 kg.
Banta? :va
 
Nu snackar vi nerlägg va..:D:7peta Jag har pinnarna i högsta läget redan men har lyckats jobba upp kurvhastigheten sa pass att jag kan lägga ner tills fotpinnar och taspetsar skrapar i.:yoparty
Vet inte om du/nan har skrivit detta tidigare i traden, om du nu ar sa heavy duty kille som pressar sa pass hart i kurvorna och vager ett par kg, varfor staller du inte damparna bra javla mkt hardare, kanske redan gjort tillomed?
 
Jag har mina pinnar i mellanläget (som den kom) verkar som högsta läget bara är ett litet snäpp upp men också en liten bit bakåt...märkte du nån skilnnad i körställningen när du flyttade dem?

/N

Ärligt talat så har jag inte flyttat runt mina fotpinnar något. Dom var satta i högsta läget när jag köpte hojen och eftersom jag redan då hade som mål att köra bana brydde jag mig inte om att flytta ner dom.

Sen har jag relativt korta ben då det passar rätt bra.

Vet inte om du/nan har skrivit detta tidigare i traden, om du nu ar sa heavy duty kille som pressar sa pass hart i kurvorna och vager ett par kg, varfor staller du inte damparna bra javla mkt hardare, kanske redan gjort tillomed?
Jag ville bara skryta lite att jag kör så fort.:rodnar Det var inte så allvarligt menat mest bara tok.

Jag har inga problem med att det skrapar i, det var trådstartaren som hade det. Själv har jag satt kompression fram på max men fjädringen bottnar vid inbromsning ändå och bak har jag också provat att öka returen ett varv för att se om jag kan råda bot på det däcksslitage jag har fått på Metzeler-däcken.

Fram räcker inte fjädrarna till så det finns i planen att investera i nya, hårdare fjädrar som håller emot lite bättre. Allt är dock en stegvis utveckling som kostar pengar så fjädrarna blir nog inte förrän till vintern.
 
Last edited:
Problem vet jag inte om det är men det är ju lite tråkigt att skrapa sönder kåporna om man kan undvika det. Fotpinnarna skiter jag i.
Ja precis, lite otydlig i mitt inlägg. Tycker att det är konstigt dock att kåporna tar i på en så pass vass hoj.

Du får väl prova lite av de seriösa tipsen du har fått och se om det ger bättring.
 
Ja precis, lite otydlig i mitt inlägg. Tycker att det är konstigt dock att kåporna tar i på en så pass vass hoj.

Du får väl prova lite av de seriösa tipsen du har fått och se om det ger bättring.

Jo jag får testa det.
Tack för alla tips!!!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top