Miguel DuHamel i MotoGP?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Fakta? Rykten? Eller bara Amerikaner som hoppas?

http://www.superbikeplanet.com/2007/Jul/070803a.htm

Bombshell: DuHamel To Replace Elias For Laguna MotoGP?!

Sources in Europe said today that none other than Miguel DuHamel will replace Toni Elias for the Laguna Seca MotoGP event later this month. Elias crashed at the recent Assen race and broke his leg, necessitating a replacement rider for the Fausto Gresini-run team.

DuHamel, a former Superbike champion, may actually be more well-suited to current MotoGP machinery than some believe. Before he raced Superbikes in America, DuHamel was a terror in the AMA 250 ranks.

If this development comes to fruition it could be a major PR boon for Laguna Seca as DuHamel is both immensely popular and a known entity to many of the California and national press.

3034002 Duhannel är verkligen "former"... han är inte snabb.
Han är ju det snabbaste som kör en Honda i USA så det är väl inte konstigt att de tar honom. Alternativet hade varit Jake Zemke men han är ju inte någon ungdom heller, 32 bast.

3034024 Han är ju det snabbaste som kör en Honda i USA så det är väl inte konstigt att de tar honom. Alternativet hade varit Jake Zemke men han är ju inte någon ungdom heller, 32 bast.
Ptja... det jag tittat på AMA så är han alltid ett halvt varv eller mer efter i mål... Men det var visserligen förra året.

jag tycker väl bara att det finns bättre val. :)

Därmed tycker jag att Honda letar fel. Duhammel kommer vara fetsist. Men jag förstår PR-värdet helt klart. Men går PR före prestation helt plötsligt?

Därmed tycker jag att Honda letar fel. Duhammel kommer vara fetsist. Men jag förstår PR-värdet helt klart. Men går PR före prestation helt plötsligt?
Är det helt säkert att han hamnar sist? Han får bättre material än t.ex. Kurtis och Dunlop-hojarna och Guintoli har väl aldrig kört på Laguna t.ex.? Säg nu vilka namn du förespråkar istället.

Edit: DuHamel var trea senaste AMA-loppet, 9 sekunder efter. Långt före ex-MotoGPföraren Ellison.

Last edited:
3034073 Är det helt säkert att han hamnar sist? Han får bättre material än t.ex. Kurtis och Dunlop-hojarna och Guintoli har väl aldrig kört på Laguna t.ex.? Säg nu vilka namn du förespråkar istället.

Edit: DuHamel var trea senaste AMA-loppet, 9 sekunder efter.
Har inget annat namn i huvet, bara att det inte känns som att DuHammel har varken rätt åldersgrupp, rätt prestationskurva... osv. Satsa isåfall hellre på något ungt offer som ett "test". Vem vet jag inte.

3034095 Har inget annat namn i huvet, bara att det inte känns som att DuHammel har varken rätt åldersgrupp, rätt prestationskurva... osv. Satsa isåfall hellre på något ungt offer som ett "test". Vem vet jag inte.
Han är jänkare, kan banan, är Hondapilot sedan länge och är den snabbaste de har där borta. Valet är trist men ganska logiskt ur Honda perspektiv.
MotoGP handlar mycket mer om PR och politik än prestation, tyvärr.

MotoGP handlar mycket mer om PR och politik än prestation, tyvärr.
Ja usch och urk, så är det tyvärr. I en rättvis värld hade givetvis Honda tagit sin bästa och mest lovande 250-förare eftersom de ändå är lediga den helgen.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...