MotoGP Sachsenring 15/7 '07

• Thread starter Thread starter Zee
  • Start date Start date

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Japp, då var Assen klar och Sachsenring börjar hägra.
Kul att
a) Rossi har hittat formen igen och kör felfritt. Dags för kejsaren att rycka i tabellen?
b) Hayden börjar få ordning på både hoj och sin körning. Blir det fler pallplatser? Laguna lär han bli giftig på om hojen funkar.

Vad mer? :)

Listan på vilka som är wildcards är inte officiell än. Men dom som ska köra är:

125GP
Stefan Bradl
Patrick Unger
Sebastian Eckner
Toni Wirsing
Georg Fröhlich

250GP
Joshua Sommer
Thomas Walther
Alvaro Molina

Får återkomma när det blir officiellt med vilka team dom kör för osv. :)

Hahha jag tycker att race-trådarna inför racen startar allt tidigare:D

Men jag tror att Rossi hittat formen men vi får se om däcken håller lika bra som förra racet, Hayden visade form från -06 förra rejset vilket är riktigt kul o se:tummenupp men jag hoppas han är lika snabb och lämnar Pedrosa bakom sig även detta race:)

1 Rossi
2 Stoner
3 Hopkins

4 Hayden
5 Pedrosa
6 Edwards

Känns som jag tippar likadant varje gång men det är ju svårt o veta så här innan fria träningarna o kvalet:va Än så länge ser jag det som att Rossi är den enda som kan rå på Stoner när det väl gäller...tyvärr:rolleyes:

Blir lätt tippat...

Vid torrt..
1. Rossi
2. Stoner
3. Hayden

Vid Regn:
1. Vermuelen
2. Stoner
3. Melandri

Vid blandat väderlek:
1. Stoner
2. Vermuelen
3. Hayden

Dags för kejsaren att rycka i tabellen?
Att inte Valmers nappat på det där ännu håller mig sömnlös, har han tappat stinget? :va

Nåja, du har ju faktiskt rätt när du kallar Rossi för Kejsaren då han är den ende italienaren värd det namnet de senaste 10 åren. Den andra "Kejsaren" kör en skithoj i WSBK.

Tror helt klart att Stoner får det svettigare om öronen näst nästa helg. Rossi/Yamaha/Michelin är på gång!

3032600 Att inte Valmers nappat på det där ännu håller mig sömnlös, har han tappat stinget? :va

Nåja, du har ju faktiskt rätt när du kallar Rossi för Kejsaren då han är den ende italienaren värd det namnet de senaste 10 åren. Den andra "Kejsaren" kör en skithoj i WSBK.

Tror helt klart att Stoner får det svettigare om öronen näst nästa helg. Rossi/Yamaha/Michelin är på gång!
Man kan bara kallas kejsare om man stammar från Rom fattar du väl?

Sachsenring is Rossi county.

1. Rossi
Resten skiter jag i. :D

/R. Ossifucko

Here we go again! Tippningar som till stor del motsvarar senaste resultatet. Om KR skulle komma på pallen efter att resten klotat, så skulle folk tippa honom på pallen även i nästa race…

Med tanke på Rossis/Yamahas/Michelins extrembra form på Assen så tror jag att det rullar vidare av bara farten. Rossi blir nog svårslagen i torrt på Sachsenring. Tänker inte ge mig på att tippa pallen i övrigt, det känns helt omöjligt.

Stoner sa nu efter Assen att hojen funkade kanon och att allt kändes hur bra som helst. Kan inte kännas helt bra då att se Rossi köra en halv sekund snabbare per varv... :gnissla Det ska bli intressant att se hur han får till det på Sachsenring.

10 dagar kvar till FP1. Det är knappt så att man kan vänta!

Med tanke på Rossis/Yamahas/Michelins extrembra form på Assen så tror jag att det rullar vidare av bara farten. Rossi blir nog svårslagen i torrt på Sachsenring. Tänker inte ge mig på att tippa pallen i övrigt, det känns helt omöjligt.

Stoner sa nu efter Assen att hojen funkade kanon och att allt kändes hur bra som helst. Kan inte kännas helt bra då att se Rossi köra en halv sekund snabbare per varv... :gnissla Det ska bli intressant att se hur han får till det på Sachsenring.

10 dagar kvar till FP1. Det är knappt så att man kan vänta!

Fast nu skiljde det väl bara knappt två sekunder mellan stoner och rossi i mål?
Men visst, tror nog rossi blir giftig på sachsenring, ducatin har inte samma övertag där som på de snabbare banorna.
Men sen finns ju alltid risken att man har problem att hitta rätt däck, och där michelin inte vart lika duktiga som bridgestone heller.
Men tror även repsolhondorna kommer vara med på sachsenring en aning bättre.

Fast nu skiljde det väl bara knappt två sekunder mellan stoner och rossi i mål?
Men visst, tror nog rossi blir giftig på sachsenring, ducatin har inte samma övertag där som på de snabbare banorna.
Men sen finns ju alltid risken att man har problem att hitta rätt däck, och där michelin inte vart lika duktiga som bridgestone heller.
Men tror även repsolhondorna kommer vara med på sachsenring en aning bättre.
Visst skiljde det bara två sekunder vid målgång, men så hade också Rossi många att ta sig förbi innan han på allvar kunde ta upp jakten. Rossis varvtider var en bra bit under Stoners. Förhoppningsvis kan de hålla samma höga tempo på Sachsenring, men man vet aldrig...

Lite OT:

Från autosport.com:

Fiat Yamaha will soon get a new MotoGP engine in an effort to close the power gap to rivals Ducati.

The team won last weekend's Dutch Grand Prix with Valentino Rossi, but the seven-time world champion still called for more top speed after the race.

The new engine is expected to feature pneumatic valves instead of the traditional mechanical ones.

"They are working on it in Japan, and it will arrive once it's approved by the testers," Fiat Yamaha team boss Davide Brivio told Gazzetta dello Sport.

"Luckily in Japan they only have a one-week break in the summer... I don't know if we'll be able to use it for the race in Brno. Besides, certain things get tested on Mondays."

The Grand Prix of the Czech Republic will be held on August 19, with the following two days scheduled for testing on the same track.

Last edited:
Undrar om man tappar mest på dålig toppfart eller rasade rovor?! :näsblod

Fast de verkar ju inte räkna med den motorn förrän brno, vilket det är mer än 1.5 månad till.
Suzuki kör väl med pneu-ventiler nu med? Är ju ganska väl testat i formel 1 också.
Är väl dessutom tvunget om man ska varva motorerna mer än man gör idag.

Fast de verkar ju inte räkna med den motorn förrän brno, vilket det är mer än 1.5 månad till.
Suzuki kör väl med pneu-ventiler nu med? Är ju ganska väl testat i formel 1 också.
Är väl dessutom tvunget om man ska varva motorerna mer än man gör idag.

Det fungerar säkert utmärkt om man har hunnit lägga tid på utvecklingen, men detta liknar mer ett desperat försök att få samma knuff som Duccarna.
Att de inte bara köper en sån där Desmosedici RR för gata och snor receptet, för det ska ju enligt en del vara en riktig MotoGP-hoj med lyktor...:rolleyes:

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025