15" hjul

lindeman

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Hoj
bubbla?
Tja alla freaks på 2 hjul :P ja tänkte montera på mc däck på en bubbla ja har å bygger på för bland annat rattlås rally, har kollat runt lite efter 15" däck men de finns fasen inte många av dom, iofs så e man ju snål av sig då de bara ska vara mer som en bling faktor dom få gångerna dom kommer att användas. iaf dom få framdäcken ja hittar i 15" är lite halv fula i mönstret. vill ha lite mer "racing" inspirerat mönster, som dom flesta bakdäcken ja hittar i 15" har de mönstret, hoppas ni förstår vad jag menar,

Är det många cycklar ute som använder 15" tänkte om det fanns begagnade däck,

Tror ingen sporthoj har så små däck, du får nog titta på moped (scooters) dom brukar ha runt 15"-16".

vet att sporthojar har större så de e en vild chansning, och tyvärr så dom scooter däcken ja har set e mellan 12-14" men tack för ett snabbt svar iaf

måste ju finnas en uppsjö av beggade 17" där ute, går det inte att kränga på sånna då?

Tja alla freaks på 2 hjul :P ja tänkte montera på mc däck på en bubbla ja har å bygger på för bland annat rattlås rally, har kollat runt lite efter 15" däck men de finns fasen inte många av dom, iofs så e man ju snål av sig då de bara ska vara mer som en bling faktor dom få gångerna dom kommer att användas. iaf dom få framdäcken ja hittar i 15" är lite halv fula i mönstret. vill ha lite mer "racing" inspirerat mönster, som dom flesta bakdäcken ja hittar i 15" har de mönstret, hoppas ni förstår vad jag menar,

Är det många cycklar ute som använder 15" tänkte om det fanns begagnade däck,

http://www.mcdackonline.com/

lasse kongo: en creesent compakt tro ja inte har det mönstret ja e ute efter :P men bra svar annars :D

Tarasus: är 15" ja ska ha, en bra sänkt bubbla "bland annat höjt fjäderbenstorn ½dm" och 17" går inte ihop.

max350: redan kollat men dom har bara så tråkiga mönster där på sina 15 framhjul, deras bakhjul har rätt mönster, men för breda, skulle ha haft 140 i bredd

hittade nu ett 120/70/15 däck. men vad kan man ha för fälgbredd på ett sånt däck tror ni, för ett mc däck är väl hårt?

Gamla glidare har ibland 15" bak..

Sen är inte MC hjul speciellt lämpliga att ta upp stora sidokrafter, men det visste du kanske redan?

(EDIT) Såg nu att du skulle ha smala däck, så glöm det jag skrev.

hittade nu ett 120/70/15 däck. men vad kan man ha för fälgbredd på ett sånt däck tror ni, för ett mc däck är väl hårt?

Gilera (Piaggio) Nexus 500 använder 120/70/15 däck, så vilken mopedbutik som helst borde sälja dom. Finns andra större scootrar som använder 15"-16" däck.

Gilera (Piaggio) Nexus 500 använder 120/70/15 däck, så vilken mopedbutik som helst borde sälja dom. Finns andra större scootrar som använder 15"-16" däck.

Jocks: hur pass hårt e ett mc däck, vad kan man ha för bredd på fälgen? för de e de som oroar mig, har nu ett 145 bil däck fram å de e lite smalt, men stommen på ett bildäck e väl mjukt jämnfört med mc däck. fel?

Tack för ni försöker iaf :D

Jocks: hur pass hårt e ett mc däck, vad kan man ha för bredd på fälgen? för de e de som oroar mig, har nu ett 145 bil däck fram å de e lite smalt, men stommen på ett bildäck e väl mjukt jämnfört med mc däck. fel?

Tack för ni försöker iaf :D

Vet dessvärre inget om detta, men jag såg en mini hotrod på blocket med slotmags, den körde på MC däck fram så de borde ju gå.

Andvänd ett nödreservdäck från en gammal Saab 900 eller 9000, det ser ut som ett hoj däck och är 15".:tummenupp Det gjorde jag.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back