En saga om en missad service

floff

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
SV650S -06
Med nyss passerade 300 mil på mätaren började jag fundera på om 100-milaservicen var gjord på min FMX, ringde förra ägaren (som hade kört den precis hundra mil), och servicen var tydligen inte gjord.

Läste någonstans att den viktigaste servicen är just 100-milaservicen...
Hur illa är det att missa 100-milaren så grovt? (Jag har kört ganska snällt)
Är det något jag kan göra själv beräknat med att jag inte kan något större än att byta tändstift?

Att det påverkar garantier och sådant förstod jag. Det är ju bra att jag kommer på det nu, tvåhundra mil senare och åtminstone tio mil från närmsta serviceställe...

Last edited by a moderator:
Byt olja och filter, kolla ventilerna sen var det färdigt.

du kan nog få problem med garantin om du inte har en service gjord på pappret. ring o fråga hur sent man kan göra 100 mils servicen. vet att på en av våra firmabilar var det ok o vänta ända till 300 mil

borde ju gå bra för om dom fixar 100 milaservicen så kommer du tillbaka till nästa service o det tjänar dom pengar på

Jag har fått en tid för service på BIKE nästa vecka, mekarn lät inte överdrivet oroad men tyckte väl att jag inte skulle köra för mycket till. (Iofs ingen risk med det här vädret.)
Huruvida garantin gäller eller inte är inte så intressant, av vad jag har hört om komponenterna på FMXen så kommer den överleva ett kärnvapenkrig...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg