Ta bort cement från billack?

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Jag har fått cementstänk på lacken. Inte mycket, men det är några små kluttar här och där. Hur får jag bort det lättast?

Jag har fått cementstänk på lacken. Inte mycket, men det är några små kluttar här och där. Hur får jag bort det lättast?
En bra början hade ju varit att spola bort det med vattenslangen. Innan det torkade.

Får man fråga hur du lyckades få cement på lacken?

Betong tar man lättast bort med bilmaskin... :gnissla

Svår fråga...men jag hade nog försökt lätta på det med någon plastmojäng som är någorlunda skonsam mot lacken...

Har du provat att borra? :)

Ta ca 60 cm krutstubin, 30 cm pentylstubin, ca 5 hekto kimolux och en tändhatt. Koppla ihop, fjutta på och löp utav helvete. Borde få bort både cementen och annat skit.

3031239 Ta ca 60 cm krutstubin, 30 cm pentylstubin, ca 5 hekto kimolux och en tändhatt. Koppla ihop, fjutta på och löp utav helvete. Borde få bort både cementen och annat skit.
han ville ha bort cementen från bilen, inte bilen från cementen.

Risken är om man börjar borra så kommer bilen att börja snurra med ooch då måste man försöka hålla i den med en PG(Polygrip för er kontorsmänniskor),eller nått.

Tråkiga nyheter, oavsett om du får bort cementen/betongen så har du fått inbränningar i lacken.

Cementa hela bilen och sälj den med argumentet att det är det fetaste från Da US and A. :yoparty

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!