MotoGP Assen

Det är nog ingen överdrift... Inte bra för spänningen i mästerskapet. Skall man hoppas på wet-race??:mad:

Har svårt att tro att någon kan hindra Stoner från att vinna oavsett vått eller torrt. Om det blir torrt lär det väl stå mellan Stoner, Rossi och Pedrosa. I vått är väl Vermeulen som är en av de svåraste motståndarna. Rossi verkar ha problem i vått den här helgen och risken är att han tappar mer poäng i vått än i torrt underlag i förhållande till Stoner. Givetvis är det spekulationer och jag ser ju gärna att Stoner vinner VM, men jag tycker torr-race är roligare. Så om man får rösta, så röstar jag för torrt underlag.
 
Vermuelen...

Funderar lite!?..-Varför e Vermulen så snabb i vått väder?
är de för däcken??,eller han e helt enkelt bättre o köra vått!?,
eller är de för sukan inte har nog me pulver för torrt underlag eller, har de andra bättre tractionscontroll "boxar" för torrt eller vad??
 
Funderar lite!?..-Varför e Vermulen så snabb i vått väder?
är de för däcken??,eller han e helt enkelt bättre o köra vått!?,
eller är de för sukan inte har nog me pulver för torrt underlag eller, har de andra bättre tractionscontroll "boxar" för torrt eller vad??

Han kan ju helt enkelt ha en förkärlek till att köra i vått? Eller rent av bara ha talang för vått! :)
 
Hahaa vafan, klart det är.
2000 var båtmotorklassen riktigt urvattnad; Doohan var borta och Rossi skulle behöva ett par år till för att börja dominera. Då vann McJunior sin titel. Året därpå gjorde han sin första i en lång rad av fiaskosäsonger. Fortfarande mot tamt motstånd.

MotoGP har mycket hårdare konkurrens än båtmotorklassen. Alla sporter utvecklas, och med MotoGP har den högsta RR-klassen tagit stora kliv sedan 2003. Hayden vann sin titel mot hårdast tänkbara motstånd, med världens genom tiderna bäste RR-förare, Rossi, i spetsen.
Årets säsong har börjat uselt för Hayden och alla andra hondaförare, även om Pedrosa klarat sig skapligt. Man behöver inte vara expert för att förstå att Hondan har fundamentala brister.

Att ens jämföra McJunior med Hayden, oavsett om man tittar på respektive VM-titelsäsong eller titelförsvarsäsong, är direkt löjligt. McJunior visar sitt rätta jag nu när han sitter hemma i USA och surar, den saken är säker.
 
Att ens jämföra McJunior med Hayden, oavsett om man tittar på respektive VM-titelsäsong eller titelförsvarsäsong, är direkt löjligt.

Jag skulle nog tro att de är av ungefär samma kaliber. Mycket duktiga förare, tillräckligt bra för att vinna VM under rätt förhållanden men utan det där sista lilla extra som vi alla älskar att dyrka.
 
2000 var båtmotorklassen riktigt urvattnad; Doohan var borta och Rossi skulle behöva ett par år till för att börja dominera. Då vann McJunior sin titel. Året därpå gjorde han sin första i en lång rad av fiaskosäsonger. Fortfarande mot tamt motstånd.

MotoGP har mycket hårdare konkurrens än båtmotorklassen. Alla sporter utvecklas, och med MotoGP har den högsta RR-klassen tagit stora kliv sedan 2003. Hayden vann sin titel mot hårdast tänkbara motstånd, med världens genom tiderna bäste RR-förare, Rossi, i spetsen.
Årets säsong har börjat uselt för Hayden och alla andra hondaförare, även om Pedrosa klarat sig skapligt. Man behöver inte vara expert för att förstå att Hondan har fundamentala brister.

Att ens jämföra McJunior med Hayden, oavsett om man tittar på respektive VM-titelsäsong eller titelförsvarsäsong, är direkt löjligt. McJunior visar sitt rätta jag nu när han sitter hemma i USA och surar, den saken är säker.


:trött
 
Haha, ...tittade du överhuvudtaget när Schwantz, Rainey, Lawson, Gardner & Doohan krigade. Å i så fall, tycker du alltså att det är mycket högre, jämnare & mångfaldigare konkurrens idag !?? :va
Ja. Allting är mycket seriösare, förarna tränar stenhårt året om och det är många fler förare som kan vinna race. Dessutom går det mycket fortare.

ojoj, rossi 11:a i kvalet!!!?
De tio som är före fuskade. Dessutom hade Rossi pyspunka, solen i mot sig och rövtrång.
 
Last edited:
Ser på Warm Up nu att Rossi kör med dubbla knäpuckar.
Något för kiosken det...
 
Ja. Allting är mycket seriösare, förarna tränar stenhårt året om och det är många fler förare som kan vinna race. Dessutom går det mycket fortare.

Håller med om att maskinmaterialet är jämnare idag, jämfört botten & toppen i tabellen, vilket är positivt. Men det beror knappast på 4-t tekniken, utan de numera större ekonomiska resurserna (vilka &så KAN uppfattas som en högre grad av seriositet).
Oavsett har det inte lett till att fler förare vinner race kontra båtmotortiden, tvärtom (trots fler lopp/år nuförtiden).
Kurvhastigheterna må &så vara högre tack vare utveckling av däck & chassi, ..men banorna är å andra sidan långsammare (tråkigare ?). Högsta snitthastighet har väl fortf Barry Sheene från 80-90 tal nångång.

Summa sumarum så är din båtmotorkampanj inte helt vattentät, eller !? :D

Och förartalangmässigt anser jag fortfarande att det varit som tätast på båtmotortiden...
 
Last edited:
Håller med om att maskinmaterialet är jämnare idag...

Hur stor chans skulle Cagiva ha att vinna ett lopp i dag? Med tanke på att KR och t o m Ilmor är chanslösa. Eftersom det är mycket dyrare i dag så är det också ojämnare. Överraskningarnas tid är förbi.
 
Stoner krashade på warmp-up, kan inte kännas bra inför racet. Dessutom av banan på andrahojen och bara nionde bästa tid. Det kan bli ett spännande race det här. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men hoppas på en riktigt bra placering för Hayden.
 
2000 var båtmotorklassen riktigt urvattnad; Doohan var borta och Rossi skulle behöva ett par år till för att börja dominera. Då vann McJunior sin titel. Året därpå gjorde han sin första i en lång rad av fiaskosäsonger. Fortfarande mot tamt motstånd.

MotoGP har mycket hårdare konkurrens än båtmotorklassen. Alla sporter utvecklas, och med MotoGP har den högsta RR-klassen tagit stora kliv sedan 2003. Hayden vann sin titel mot hårdast tänkbara motstånd, med världens genom tiderna bäste RR-förare, Rossi, i spetsen.
Årets säsong har börjat uselt för Hayden och alla andra hondaförare, även om Pedrosa klarat sig skapligt. Man behöver inte vara expert för att förstå att Hondan har fundamentala brister.

Att ens jämföra McJunior med Hayden, oavsett om man tittar på respektive VM-titelsäsong eller titelförsvarsäsong, är direkt löjligt. McJunior visar sitt rätta jag nu när han sitter hemma i USA och surar, den saken är säker.
2006 var sista året med 990 och Stoner skulle behöva lite mer tid på sig att dominera. Många skador, trasiga däck och motorer då vann Hayden sin titel, året därpå gjorde Hayden sin första i en NY lång rad av fiaskosäsonger.

:D
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top