Snälla hälp, problem med lc4

RUlf

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ktm 625 SMC -06
Av någon anledning så dör hojen ibland när jag kör. då stannar jag vid vägkanten och startar den igen, och vips så går den hur bra som helst igen. Behövs ibland att man vrider om tändningen.
kan köra 1mil eller ibland bara 100 meter. Jag hittar inga mönster när det kan hända, varm/kall fullgas/motorbroms. har pågott senaste 30 milen men blir allt oftare så nu behöver jag verkligen Era tips på vad det kan vara. :va :confused:

Av någon anledning så dör hojen ibland när jag kör. då stannar jag vid vägkanten och startar den igen, och vips så går den hur bra som helst igen. Behövs ibland att man vrider om tändningen.
kan köra 1mil eller ibland bara 100 meter. Jag hittar inga mönster när det kan hända, varm/kall fullgas/motorbroms. har pågott senaste 30 milen men blir allt oftare så nu behöver jag verkligen Era tips på vad det kan vara. :va :confused:

kolla så du har gnista nästa gång den stoppar...då vet du om det är tändning eller bränslesidan som krånglar.

kolla så du har gnista nästa gång den stoppar...då vet du om det är tändning eller bränslesidan som krånglar.

Det ska jag göra, det knepiga är bara att den startar oftast direkt, men inte alltid så det är ju värt ett försök=)

elfel :va skulle kolla ev dödare.. styret? kontakten. spreja den lite med 5-56 el likn.. har strula för mig förr.
finns de nån på stödet på dedära?

elfel :va skulle kolla ev dödare.. styret? kontakten. spreja den lite med 5-56 el likn.. har strula för mig förr.
finns de nån på stödet på dedära?

Japp det finns en dödare på stödet, ska kolla eventuellt koppla bort den och se.

vadå dödare på stödet?
Sitter det en dödare som är kopplad till stödet?

Min hoj startar med stödet nere!!!????

vadå dödare på stödet?
Sitter det en dödare som är kopplad till stödet?

Min hoj startar med stödet nere!!!????

men med växel i då?

kanske han har på sin modell annars e de :fyllisar

min startar på stödet och går att lägga i växel.. men såfort hojen kommer i rullning så dör den...

Okej, jag ska testa att lägga i växel och starta....
Går det
så ska jag testa att köra iväg med stödet nere....

Hojen är ny och jag är den enda ägaren.
Men vadå moddad ???

Gick inte att starta med växel i och stödet nere. Varje dag lär man säg nåt nytt. :tummenupp

Är det någon som vet vilken kabel man ska klippa på 640 -03 för att kunna köra på startmotorn när växel är i?

min startar på stödet och går att lägga i växel.. men såfort hojen kommer i rullning så dör den...

samma för mig/min (KTM 640 -03)

nu är det inget att bry sig om direkt, men måste endå säga att jag föreslår att den ska dö så fort man slänger i en växel, har hänt mig (en gång) att jag försökt köra iväg två-tre gånger (hinner upp i kanske 5-10 km/h) och så dör motorn, man tänker ju inte direkt på stödet då eftersom man lyckas få i både starta hojen, lägga i växel och köra iväg lite...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D