Hörde av en kollega att hon hade sett en artikel i typ Metro där en läkare hade skrivit om att mc-åkande inte var så farligt som det målas ut i media. Någon som läst denna och ev kan ha en länk. Skulle verkligen uppskattas...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att generellt så blir nog en person i en bil mer blåslagen än en på MC som glider omkull.
Nä visserligen en modern bil med krockkuddar överallt är väl svårslagen vid direktsmäll med en betongvägg.3026808Kan du utveckla det där?
Jag kan inte komma på en olyckssituation där jag heldre hade suttit på en mc än i en bil.
Nä visserligen en modern bil med krockkuddar överallt är väl svårslagen vid direktsmäll med en betongvägg.
Men vad gäller "glida" av vägen kan det nog vara mindre märkvärdigt på mc i skinnställ än med bil där det kan ta tvärstopp och du sliter sönder både nacke o kanske mosar benet i instrumenten...
men det kan gå illa i båda såklart =)

Jag tror att generellt så blir nog en person i en bil mer blåslagen än en på MC som glider omkull.
"Tjena! Fick en lowsider med v70:n idag. Skrapade upp hela bilen. "

Nej, problemet är att det beskrivs i media som om MC-åkning är en exakt synonym till mänsklighetens utrotande. Och så är ju liksom inte fallet...

jaja, vill ni inte förstå så behöver ni inte. men dra inte slutsatser som att jag vore dum och tror bilar gör "lowsides" oxå... suck. i'm out of this thread
MC: Flyga av, kanske stuka foten (bra utgång)
jaja, vill ni inte förstå så behöver ni inte. men dra inte slutsatser som att jag vore dum och tror bilar gör "lowsides" oxå... suck. i'm out of this thread
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |
|
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |