gsxr 1100 86 div frågor

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Tjena!

Har kört mycket och inte hunnit med mig men nu ska det bli service. Hojen har börjat bluddra på lågvarven mer och mer och drar hiskeligt med soppa (nästan litern sist jag tankade). Sitter dynojet steg 3 & K&N filter på den, filtren är rätt skitiga så misstänker att bluddret och förbrukningen kan bero på det. Förutom det så har jag fått en den avgasknallar vid motorbromsning samt om man varvar på friläget. Kan det bero på just det, eller är det tändstifen/tänspolar/tändkablar? Den far även och rycker lite på lägre varv, även när den är varm, när det är kall så rycker den ordentligt på lågvarven.

Ska även ställa ventilerna på den och idag när jag var på väg hem så började det knacka lite från ena cyllen, den går fortfarande rätt ok men det känns att den tvekar lite mer, kan ha att göra med ovanstående också men vågar man köra med cykeln? Är inte hårt knackande men noterbart högre än det vanliga tickandet från toppen och bara från en cylle.

Är det skruvställbara ventiler lr är det shims på denna cykeln? Vore kul att veta innan man börjar =)

Byt Dynojet-nålarna mot originalnålarna. Förmodligen är även emulsionsrören slitna. Sök på "Dynojet" här på SH och du finner mer info.

3026738 Byt Dynojet-nålarna mot originalnålarna. Förmodligen är även emulsionsrören slitna. Sök på "Dynojet" här på SH och du finner mer info.
Finner ingen fakta, men en massa påstående. Och betvivlar starkt att nålarna och emulisonsrören blir slitna på 20-30 mil, för det är under så kort period som mina problem har visat sig, före det gick hojen som en klocka. Slitage är det på allt, men om dynojet vore sånt skit, varför har dom inte konkat? :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg