miles till km/h

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Tjena! har skaffat mig en triple 955 03:a skulle ställa rätt klockan på den men lyckades ställa om hastigheten till miles.....suck:va står bara i bruksanvisningen om att det går att ändra men inget hur man gör:confused:

någon som vet? visst finns trajjaforum men allt är på engelska och det är jag dålig på så jag frågar här,säkert nån mer än jag som råkat ut för det här missödet:mad:

Tjena! har skaffat mig en triple 955 03:a skulle ställa rätt klockan på den men lyckades ställa om hastigheten till miles.....suck:va står bara i bruksanvisningen om att det går att ändra men inget hur man gör:confused:

någon som vet? visst finns trajjaforum men allt är på engelska och det är jag dålig på så jag frågar här,säkert nån mer än jag som råkat ut för det här missödet:mad:

Sökte på detta forum och hittade detta

"With the ignition (but not the engine) on, press and hold down ALL 3 buttons for 4 seconds. At this point, the speedometer reading will start flashing a single digit number - usually 2. Using the scroll button, that number cycles between 1 and 3, with 1=kph, 2=mph and 3=mph as well. Pressing "set" sets the desired mode."

Sökte på detta forum och hittade detta

"With the ignition (but not the engine) on, press and hold down ALL 3 buttons for 4 seconds. At this point, the speedometer reading will start flashing a single digit number - usually 2. Using the scroll button, that number cycles between 1 and 3, with 1=kph, 2=mph and 3=mph as well. Pressing "set" sets the desired mode."
ok tack om jag förstod det där rätt så alla tre knapparna ska tryckas in med tändningen på och sen välja ett nr och set kanon undrar bara varför det inte stod med i boken.:confused: tusen tack i alla fall ska testa i morgon:tummenupp robin.....

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back