hjälp med zxr750 -95

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
skulle behöva lite hjälp!

har en zxr750 -95:a, efter byte av luftfilter så vill fanskapet knappt starta. ibland tar det nästan hela batteristyrkan innan hojen orkar starta och ibland vill han inte starta alls. ger jag hojen full choke så luktar det bara bensin ur pipan så choken får undvikas tills man märker att hojen börjar tända till, när den tänder så får man vara snabb med choken och när den väl har startat så är det inga problem då går den som den ska men då kommer nästa problem, när jag stänger av hojen så går den ABSOLUT inte att starta upp direkt utan man får vänta en 15-20 minuter sen brukar den starta. nån som kan ha en aning om vad det kan vara för fel? kan det ha med choken att göra dvs att den hänger sig:confused: kan ett nytt luftfilter verkligen ha en sån känslig inverkan på hojen???

tacksam för hjälp

Last edited:
Det låter ju som att någonting inte är så öppet å fritt som det ska. Kolla så att alla slangar mm är anslutna till luftburken, kolla så filtret inte sitter konstigt och kolla alla kablar.

jag börjar utan choke sen börjar jag om med full choke i 2-3 sec, sen börja om utan choke och då komer den direkt

har testat det med tro mig men den vill helt enkelt inte "komma:D " då heller, jag måste utesluta choken helt för att sen när jag märker att den tänder till ge han full choke, dvs blunda å hålla tummarna för att den ska starta till:mad: hojen vill gärna "bluddertända". var ute nu å prova en sista gång innan nattvilan men han vill inte va med alls, men vad tror ni, ska jag börja felsökningen med luftanslutningarna som hoztic föreslog, har ni några fler felsökningsförslag

Det låter ju som att någonting inte är så öppet å fritt som det ska. Kolla så att alla slangar mm är anslutna till luftburken, kolla så filtret inte sitter konstigt och kolla alla kablar.

vilka kablar tänker du på?

Last edited:
jag börjar utan choke sen börjar jag om med full choke i 2-3 sec, sen börja om utan choke och då komer den direkt

allt går o förbättra.. min startar på max 2 sek med choke.. efter vinterdvalan så laddar jag bara batteriet o de tar ca 5 sek :)

ska ta ut stiften idag! några andra tips

är inte ett annan modell av filter då?
ser lika ut som gammla?

Last edited:
allt går o förbättra.. min startar på max 2 sek med choke.. efter vinterdvalan så laddar jag bara batteriet o de tar ca 5 sek :)

är inte ett annan modell av filter då?
ser lika ut som gammla?

jo köpte nått billigt skräp!!! damma i mitt gamla filter å nu startar den iaf upp:) men kan filtret verkligen ha ett sådant stort inflytande på en mc-motor:confused:

jo köpte nått billigt skräp!!! damma i mitt gamla filter å nu startar den iaf upp:) men kan filtret verkligen ha ett sådant stort inflytande på en mc-motor:confused:

jo... måste vart för tätt.. el ska den oljas in på nå vis tro.
vissa ska ju göras så..

jo... måste vart för tätt.. el ska den oljas in på nå vis tro.
vissa ska ju göras så..

den är inoljad, har lagt den på "torken":D så får vi se om det blir bättre, eller ska jag kanske köra några mil med det nya filtret, kan det hjälpa månne tro:confused:

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...