Ktm 640 2001

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
Ska titta på en 640 -01 nästa vecka.

Har lite frågor.

Nått speciellt man ska titta på?

Det fanns bara centralstöd, går det att montera sidostöd?

Ägaren sa att 2001 kom inte 640:n som SM , men det sitter SM fälgar och däck på nu...nån annan skillnad mellan dem? (2001 och andra årsmodeller alltså.)

Ska titta på en 640 -01 nästa vecka.

Har lite frågor.

Nått speciellt man ska titta på?

Det fanns bara centralstöd, går det att montera sidostöd?

Ägaren sa att 2001 kom inte 640:n som SM , men det sitter SM fälgar och däck på nu...nån annan skillnad mellan dem? (2001 och andra årsmodeller alltså.)

Bullshit, jag hade själv motardversionen av 640 2001!!! 5" fälg i bak från 2002 samt tjocka styret och lättare att byta oljefiltret vid fotbromsen på 2002. Lite kosmetiskt men 2001 fungerar alldeles utmärkt den också! Vad är det för pris på den?

Bullshit, jag hade själv motardversionen av 640 2001!!! 5" fälg i bak från 2002 samt tjocka styret och lättare att byta oljefiltret vid fotbromsen på 2002. Lite kosmetiskt men 2001 fungerar alldeles utmärkt den också! Vad är det för pris på den?

Okej..

Den kommer kosta ca 40k...(byter den mot min bil)

Han nämnde också nått om att det var en lite större tank på den, som gick lite längre neråt?

Okej..

Den kommer kosta ca 40k...(byter den mot min bil)

Han nämnde också nått om att det var en lite större tank på den, som gick lite längre neråt?

Det sitter 12 liters tank på den orig så förmodligen sitter det en 18 liters nu!

Sitter orig ljuddämparen på? den är stoooooor.

Den kommer kosta ca 40k...
Är inte det lite väl bra betalt för en så gammal hoj. Jag sålde min 04'a med komplett dagbok, ny plast, nya däck, slipon och en massa bra-å-ha-grejor för 50k för ett par månader sen. Det priset ser jag som ganska rimligt.

Se till att göra nåt åt priset innan du byter. Är sen hojen i bra skick, ingen skillnad att kolla på den jmf med vilken hoj som helst, så är det bara att slå till.

.

Bullshit, jag hade själv motardversionen av 640 2001!!! .....
Men visst var det väl så att 640'n kom i både en motard- och en offroadvariant -01. Det kan ju faktiskt vara så att detta är en ombyggd offroadare.

.

Last edited:

Men visst var det väl så att 640'n kom i både en motard- och en offroadvariant -01. Det kan ju faktiskt vara så att detta är en ombyggd offroadare.

.

100% säker att det är en ombyggd offroad version!

Är det dessutom centralstöd vilket SM inte hade så är de en offroad variant. Dock så hade jag centralstöd på min 625 -02 SM men vanligt stöd på 640 -01 SM

100% säker att det är en ombyggd offroad version!

Är det dessutom centralstöd vilket SM inte hade så är de en offroad variant. Dock så hade jag centralstöd på min 625 -02 SM men vanligt stöd på 640 -01 SM

Japp det är en ombyggd, har som sagt bara centralstöd.
Men det måste väll gå att montera sidostöd?

Lite tanke på priset är också att min V40 är sjukt svår såld....har försökt bra länge...tycker därför det ska bli skönt att bara byta.

Den stora tanken, ser den mycket annorlunda ut eller?

Japp original dämpare på, så det kommer jag köpa ny.

Helt nya däck och nybes. 1200mil.

Japp det är en ombyggd, har som sagt bara centralstöd.
Men det måste väll gå att montera sidostöd?

Lite tanke på priset är också att min V40 är sjukt svår såld....har försökt bra länge...tycker därför det ska bli skönt att bara byta.

Den stora tanken, ser den mycket annorlunda ut eller?

Japp original dämpare på, så det kommer jag köpa ny.

Helt nya däck och nybes. 1200mil.

Nja nu kommer jag inte ihåg på offroadvarianten men det borde finnas möjlighet att sätta dit enkelstöd . Stora tanken är större kring kylarvingarna då det finns bensin i dessa.

PÅ den här sitter det en 18 liters tank
http://www.blocket.se/vi/12448340.htm?ca=11_s

Den här sitter det vanlig 12 liters
http://www.blocket.se/vi/12436825.htm?ca=11_s

Nag dämpare om du nu inte vill köpa Akra eller nåt så är en beg SXC ett bra alternativ, brukar inte vara så svårt att hitta en sådan beg!

Nja nya däck är ju lite pengar, känns allt bra med hojen så varför inte då du kan byta den rakt av! Har du ingen bild på den?

Vet inte hur långt den gått, men 40k låter lite mkt.
Sålde min 625a 04 förra året för 50k.
Nästan nya pilot power samt Alla kåpor, sadel, avgassystem (hela), färddator o massvis med mera var helt nytt o kört 0 mil.
Nyservad med olja o filter o skicka med olja o filter till nästa byte med.

Nja nu kommer jag inte ihåg på offroadvarianten men det borde finnas möjlighet att sätta dit enkelstöd . Stora tanken är större kring kylarvingarna då det finns bensin i dessa.

PÅ den här sitter det en 18 liters tank
http://www.blocket.se/vi/12448340.htm?ca=11_s

Den här sitter det vanlig 12 liters
http://www.blocket.se/vi/12436825.htm?ca=11_s

Nag dämpare om du nu inte vill köpa Akra eller nåt så är en beg SXC ett bra alternativ, brukar inte vara så svårt att hitta en sådan beg!

Nja nya däck är ju lite pengar, känns allt bra med hojen så varför inte då du kan byta den rakt av! Har du ingen bild på den?

Tack för svaren mannen!

Skulle få bilderna lite senare under dagen...

Tror detta kan bli bra =)

visst ev kan 40K vara ett litet överpris men som sagt det är svårt att hitta någon som vill byta jämt upp med en bil!

Bara hoppas den ser fin ut!

Har en -00:a offroadvariant från början och har sidostöd på den, så det ska väl inte vara några bekymmer att sätta dit det. :tummenupp

Har en -00:a offroadvariant från början och har sidostöd på den, så det ska väl inte vara några bekymmer att sätta dit det. :tummenupp

Ohfan =)

Om jag köper hojen kanske jag skulle kunna få en bild hur det sitter av dig?
=)

Den står just nu på lelles, nån som sett den där?

Här är bilderna, tagna med mobil iofs.

Blir nog lacka om lite grått till svart på den :)

Får se om det blir nån affär nu i veckan.

Sen bara en fråga ang. tanken...är den mycket klumpigare att köra med 18liters tanken?

Bifogat

• DSC00120.jpg
    DSC00120.jpg
    35.8 KB · Visningar: 104
  • DSC00119.jpg
    DSC00119.jpg
    38.1 KB · Visningar: 113
Ser ju jäklit fin ut, men den säljs privat via lelles eller tar lelles in bilar nu för tiden?

Akta dig för oljefäcken under bara;)

Var o tittade på den nu, efter många om och men.

Va i fint skick och gick jättebra.

Enda jag är lite tveksam på är att det är bytt hastighetsmätare på den,
sitter nån annan digitalsak där.

Där av har jag ju ingen aning om miltalet stämmer.
Kan ju bli svårt att sälja den för min del sen.

Sen var den mätaren lite kass eftersom det inte fanns nån Neutral eller temp lampa.
Går det att sätta dit en original sån istället?

*/ ?>
Back