TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
Är det nån som har nån bra info om kullager när man ska beställa nya från momentum, till en TL1000S 97a.
Mått eller lagernummer ect?
vore väldigt tacksam för info.

Strypningen på en TL1000R, dels insugsgummit men det ska visst knippsas nån kabel från boxen, vilken är det?

Nybliven ägare till en TL1000S fighter :)
 
Last edited:

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Tack till alla som försökt hjälpa mig med min "nya" tlr.

Skall nu lämna in den till Robban för meck och jag hoppas att den kommer vara min nya baby i många år framför!

thanks all!

Andreas
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3019034 Är det nån som har nån bra info om kullager när man ska beställa nya från momentum, till en TL1000S 97a.
Mått eller lagernummer ect?
vore väldigt tacksam för info.

Strypningen på en TL1000R, dels insugsgummit men det ska visst knippsas nån kabel från boxen, vilken är det?

Nybliven ägare till en TL1000S fighter :)
Skruva ur lagren o ta med dom, det är lättast så.
Annars kan du glo här.

www.ronayers.com
Knippsa INGEN kabel, skaffa en TRE istället, om ECUn är bytt dvs.

Fråga inte om du inte vet va det är. Kolla i min köpguide istället.
 
Last edited:

#Åke

Guest
Gå o lägg dig Ricken sitt inte o nattsudda,ska inte du upp till farbror magister eller var det inte nåt förhör med rektorn i morgon bitti.:näsblod

Är det nån som har nån bra info om kullager när man ska beställa nya från momentum, till en TL1000S 97a.
Mått eller lagernummer ect?
vore väldigt tacksam för info.

Strypningen på en TL1000R, dels insugsgummit men det ska visst knippsas nån kabel från boxen, vilken är det?

Nybliven ägare till en TL1000S fighter :)

Hur gammal är din polare då ? har han bara mellankort ? om han har det eller inte har åldern inne så är den informationen förbjuden att ge ut.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3019128 Gå o lägg dig Ricken sitt inte o nattsudda,ska inte du upp till farbror magister eller var det inte nåt förhör med rektorn i morgon bitti.:näsblod



Hur gammal är din polare då ? har han bara mellankort ? om han har det eller inte har åldern inne så är den informationen förbjuden att ge ut.
Nu har farfar sniffat lim ute i bon igen.

Jag har ju sagt åt farfar att om du fortsätter så här så kommer picken att ramla av.

O hur ska vi då kunna jaga björn??
 

#Åke

Guest
Nu har farfar sniffat lim ute i bon igen.

Jag har ju sagt åt farfar att om du fortsätter så här så kommer picken att ramla av.

O hur ska vi då kunna jaga björn??


Nääää inte lim de gör de bara i Tensta.Gin o tonic för tusan det är manligt det.
SEMEEESTER.

När skulle det bli TL-träff nere hos Robert ? Där har de väl inte björn
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
3019167 Nääää inte lim de gör de bara i Tensta.Gin o tonic för tusan det är manligt det.
SEMEEESTER.

När skulle det bli TL-träff nere hos Robert ? Där har de väl inte björn
Där har dom bara plattmark, så det får nog bli sork jakt då...

Misstänker att Robban har det lite slitigt på sitt nya jobb så jag räknar nästan med att vi tar det nästa år istället. :)

Lika bra det, för min hoj lär väl skära snart, så då hinner jag köpa en ny motor till nästa år. Eller en ny hoj...

Ja, det löser sig.
 

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
Polaren har köpt en TLR som visade sig vara strypt till 72kw, hur löser man det?
Beställer man nya gummin till insuget? Och vilken är kabeln man ska knipsa?
 

#Åke

Guest
Där har dom bara plattmark, så det får nog bli sork jakt då...

Misstänker att Robban har det lite slitigt på sitt nya jobb så jag räknar nästan med att vi tar det nästa år istället. :)

Lika bra det, för min hoj lär väl skära snart, så då hinner jag köpa en ny motor till nästa år. Eller en ny hoj...

Ja, det löser sig.

Varför skulle den skära ? du är ju kass på att köra bakhjul säger du ju.
Ge fan i och försök att köra längre bakhjulskörningar än 5 m så klarar du motorn.
 

#Åke

Guest
Polaren har köpt en TLR som visade sig vara strypt till 72kw, hur löser man det?
Beställer man nya gummin till insuget? Och vilken är kabeln man ska knipsa?


Hej ! Jag skall presentera mig och heter Ronny och bor i fjollträsk som sumprunkarna uppe i Umeå kallar huvudstaden.

Kabeln du tjatar om är den sk."soft limiter cut" och flyttar upp varvtalsstoppet med ca:500 rpm vid knipsning och är inte att rekomendera för någon som inte känner sin TL fullt ut eller som inte skall trimma sin motor med flyttat register (motorn har inget att ge efter 8500-9000 rpm och den slår av vid 10 000 rpm) Om du tittar i länken jag la ut tidigare så ser du på bild vad som skall göras med trattarna o insugningsgummina. Köp en dremmel och slipa ner strypningen likt en halvmåne i gummina och ta bort den itryckat förminskningen i trattarna. OBS detta kräver att hojen mappas om annars sabbar du motorn efter ett tag och bygg en TRE. Som sagt tidigare meka efter eget huvud och jag tar inget ansvar då detta fungerat på min hoj.

EDIT: Eftersom ingen annan svarar så gör jag det förbjudna då.Om din polare forfarande vill knipsa kabeln så sitter den i den STORA kontakten på CDI boxen raden längst till höger sett framifrån kontaktakten,
( översta kabeln är gul/grön under den en rosa sedan en svart/brun och sist en blå ) DET ÄR DEN SVART/BRUNA som skall knipsas då utan nån SPÄNNING på. Så klappat o klart för 135 hk. OBS igen,Mappnig på dynobänk är ett måste.
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Polaren har köpt en TLR som visade sig vara strypt till 72kw, hur löser man det?
Beställer man nya gummin till insuget? Och vilken är kabeln man ska knipsa?


Hej Andreas... och välkommen hit.:tummenupp

Du kan vara lugn för att allt som man behöver vet om TL, finns här.

Men var vänlig och sluta upprepa dina frågor var 12:e timma.

Om du inte har fått svar på din fråga beror det sannolikt på att den som har kunskapen / har tid att svara, INTE VARIT INLOGGAD på ett par dagar. (Folk har ju faktiskt firat midsommar i helgen :tungan )

Du kommer få svar, jag lovar.

Vänligen

Rickar
 

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
Ber om ursäkt för upprepningen, gjorde en EDIT på första inlägget och tog bort frågan där och skrev "upprepningen" direkt efteråt.
Tydligen försvann den inte ur första inlägget, får hålla bättre koll framöver :)
Edit igen: fattar inte hur de kunde bli 3 inlägg däremot, såg de först nu.:huvet

Han har storkortet, inget fara med det, tack för ett bra svar fö Ronny.
Tar inget ansvar för hans hojj heller, jag bara frågar på hans begäran :)
Det var bara den info jag lyckats söka fram, nån mystisk brun kabel.


Mvh
 
Last edited:

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Nån som har en moppe till salu?
Torskade med 85 på 50-väg igår... 4000 spänn i böter och indraget kort. :huvet

Jag lider med dig och vet defenitivt hur det känns!!



Men det är en utvecklande tid i livet.......

Själv hade jag ju 6 utvecklande månader...... :huvet

Håll huvudet högt, mycket tid och pengar till moddande och
planerande av byggen! :tummenupp

Kram på dig
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag lider med dig och vet defenitivt hur det känns!!

Håll huvudet högt, mycket tid och pengar till moddande och
planerande av byggen! :tummenupp

Kram på dig

Ja fy fan...
Är en jävla taskig tajming vad gäller säsongen dock. Oktober hade varit bättre. Hade dessutom precis börjat övningsköra hoj med tjejen, men det stannar ju också. :gnissla

Har ställt av hojen så jag sparar lite försäkringspengar, och sen ska jag fixa lite av det som borde ha blivit gjort innan säsongen som däck, drivpaket och lite sånt...

Man får försöka lida ut helt enkelt. Förhoppningsvis är det bara två månader dock så jag kanske kan få åka lite sen i slutet av säsongen. Får väl se vad länsstyrelsen säger sen.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Trist Octo.
Men man ska inte köra för fort :hihi

Själv var jag ut o turistade lite igår.

Var till en kompis i Åre, o medans jag väntade på att han skulle komma hem så var jag till Karoliner monumentet i Duved.

 
Last edited:

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
tjena tjena.

Jag är en nybliven ägare till en tl1000r.

En gul -99 som går och låter grymt!
känns som man blir påkörd av ett tåg när man gasar!
Måste säga att jag är riktigt nöjd! :)

bilder kommer snart.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top